محمد زورآوند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: سامانه ناپایداری که اکنون در منطقه حضور دارد، صبح دوشنبه آسمان استان را ترک خواهد کرد و در این روز کرمانشاهی ها آسمانی آفتابی خواهند داشت.
وی افزود: موج جدیدی از بارش ها روز سه شنبه وارد آسمان استان کرمانشاه خواهد شد و تا پایان روز چهارشنبه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
به گفته وی، بارش ها در اثر فعالیت این موج از شدت بیشتری برخوردار خواهند بود و در روزهای سه شنبه و چهارشنبه شاهد رگبار و رعد و برق شدید در سطح استان خواهیم بود.
زورآوند پیش بینی کرد که فعالیت این سامانه در مناطق اورامانات، سرپل ذهاب و قصرشیرین شدت بیشتری نسبت به دیگر نقاط استان کرمانشاه داشته باشد.
وی یادآور شد: از روز سه شنبه با ورود این سامانه به منطقه، شاهد کاهش محسوس دما به ویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان خواهیم بود.
معاون مدیرکل هواشناسی کرمانشاه اظهارداشت: براساس تحلیل نقشه های هواشناسی به نظر می رسد که در هفته آینده شاهد بارش باران و رگبار و رعد و برق در سطح استان باشیم.
میانگین بارش های سال زراعی جاری استان کرمانشاه (اول مهر96 تا 13 اردیبهشت 97) به 447 میلی متر رسیده که در مقایسه با سال گذشته در همین مدت که 424.2 میلی متر بوده پنج درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز 2 درصد رشد داشته است.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.