رضا خواجه ای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: تاکنون صاحبان 77 هزار واحد آسیب دیده به بانک ها برای عقد قرارداد و دریافت تسهیلات معرفی شده اند.
وی با اشاره به عقد قرارداد بانک ها با صاحبان 55 هزار واحد آسیب دیده اظهار کرد: 22 هزار واحد باقی مانده نیز عمدتا با نقص پرونده مواجه هستند که بلافاصله پس از رفع مشکل، قرارداد لازم با آن ها منعقد می شود.
خواجه ای در ادامه از انجام آواربرداری کامل در 21 هزار و 883 واحد آسیب دیده خبر داد و گفت: کار پی کنی 15 هزار واحد نیز انجام شده است.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، همچنین از اجرای بتن فنداسیون 9 هزار واحد خبر داد و گفت: کار دیوارچینی سه هزار و 500 واحد نیز به اتمام رسیده است.
وی تصریح کرد: کار اجرای اسکلت گذاری 6 هزار و 50 واحد نیز به اتمام رسیده و سقف گذاری سه هزار واحد هم انجام شده است.
خواجه ای همچنین از شروع عملیات بازسازی 44 هزار واحد تعمیری در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: کار مرمت 30 هزار واحد از این تعداد به اتمام رسیده است.
این مقام مسئول در بنیاد مسکن کشور در ادامه از پرداخت کمک بلاعوض به 36 هزار واحد خسارت دیده در جریان زلزله 7.3 ریشتری شامگاه 21 آبان سال گذشته نیز خبر داد و گفت: سایر واحدها نیز در حال دریافت این کمک هستند.
وی با ابراز رضایت از سرعت عملیات بازسازی در مناطق زلزله زده، ابراز امیدواری کرد با ادامه همین روند شاهد بازسازی کامل واحدها در نقاط شهری و روستایی پیش از موعد مقرر و یا نهایتا در زمان تعیین شده قبلی باشیم.
خواجه ای گفت: امیدوارم بتوانیم تا پایان شهریور ماه امسال کار سقف گذاری واحدهای مسکونی اولویت اول در مناطق روستایی و تا پایان شهریور سال آینده کار سقف گذاری واحدهای شهری را به اتمام برسانیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.