رضا خواجه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع واحدهای شهری که پروانه ساخت آن ها صادر شد، یک هزار واحد در مرحله پی کنی و بقیه نیز مشغول انجام کارهای اجرایی هستند.
وی با بیان اینکه مردم سرپل ذهاب با مشارکت بالا ، در تکاپو برای بازسازی شهر هستند ، اظهارداشت: برای ساماندهی وضعیت اسکان موقت زلزله زدگان ، تیم هایی از ستادهای معین بنیاد مسکن ، آخرین وضعیت اسکان مردم در چادر و کانکس ها را مورد رصد قرار می دهند.
وی با اشاره به اینکه در سرپل ذهاب بیش از 9 هزار و 500 واحد تعمیری برای دریافت تسهیلات مورد نیاز به بانک های عامل معرفی شده اند و کار تعمیرات منازل مسکونی خود را آغاز کرده اند ، اضافه کرد که پایش و شناسایی مالکان واحدهای تعمیری که تسهیلات بازسازی را دریافت کرده اند و همچنین واحدهای احداثی که در کانکس و چادر به سر می برند در دستور کار قرار گرفته تا کمک شود چند درصد مردمی که در این وضعیت هستند در نزدیکترین فضای زندگی خود ساماندهی شوند.
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه همچنین از پرداخت تسهیلات مورد نیاز به هفت هزار واحد مسکونی تعمیری در شهر سرپل ذهاب خبر داد و گفت: وضعیت بازسازی در روستاهای زلزله زده سرپل ذهاب نیز مطلوب و با سرعت بالایی این روند رو به پیشرفت است.
خواجه ای ادامه داد: به تمام واحدهای احداثی شهری و روستایی و تعمیری در شهر ، تسهیلات کمک معیشتی تعلق می گیرد و با ابلاغ این دستورالعمل به زودی بانک های عامل مشخص و روند پرداخت در دستور قرار می گیرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7399/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.