به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، عنوان کرد: اینکه بگوییم دولت هیچ کاری نکرده و اقدام های انجام شده را کم ارزش جلوه دهیم نتیجه ای جز ناامید کردن مردم نخواهد داشت.
وی افزود: دولت های یازدهم و دوازدهم در بحث مهار آبهای مرزی، قطار شهری، پروژه راه آهن و بسیاری دیگر از پروژه ها اقدام های چشمگیر و ماندگاری در کرمانشاه انجام داده اند.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: دولت در بحث زلزله پنج هزار و 538 میلیارد تومان تامین اعتبار کرد و روند بازسازی را به سرعت دنبال می کند، کاری که نمونه آن در هیچ یک از بحران های قبلی قابل مشاهده نیست.
وی اضافه کرد: سفر تمام وزرای دولت تدبیر و امید به استان کرمانشاه و بررسی پروژه ها و روند پیشرفت کرمانشاه نشان از توجه هیات دولت به این استان دارد.
استاندار کرمانشاه با اعلام این که وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی چهارشنبه هفته جاری به کرمانشاه سفر خواهد کرد، گفت: در زلزله اخیر تمام وزرای دولت دوازدهم به غیر از وزیر امور خارجه به منظور کمک به مردم به کرمانشاه آمدند.

** سهم کم کرمانشاه از ارتقا شاخص ها
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه به تازگی 800 میلیارد تومان بودجه 'ارتقا شاخص های استان ها' توسط مجلس شورای اسلامی توزیع شد، گفت: در این بودجه که به صورت مازاد بین استان ها تقسیم شد، تنها 18 میلیارد تومان به کرمانشاه رسید، در حالی که کرمان با وضعیتی بسیار بهتر از ما 150 میلیارد تومان دریافت کرد.
وی افزود: به گفته نمایندگان مجلس، به دلیل افزایش بودجه عمرانی کرمانشاه، این اعتبارات که باید برای اشتغالزایی صرف می شد، کاهش پیدا کرده است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید از حق کرمانشاه در توزیع بودجه ارتقا شاخص ها استفاده می کردند، اظهار داشت: این موضوع نشان می دهد که برای نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اشتغالزایی اهمیت چندانی ندارد.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود به درامد حاصل از جریمه های رانندگی اشاره کرد و گفت: اصل کار جریمه خودروها توسط ناجا به منظور تامین بودجه کار اشتباهی است اما باید درآمد حاصل از جریمه ها به صورت محلی هزینه شود.
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید در رابطه با درآمد حاصل از جریمه های رانندگی در استان کرمانشاه توضیح دهد، تاکید کرد: بودجه حاصل از جریمه ها، باید بیشتر به نقاط حادثه خیز و نقاطی که بیشترین جریمه را دارند، تخصیص پیدا کند.

** بودجه 96 کرمانشاه برگشت نخورد
استاندار کرمانشاه در باره بودجه سال 96 نیز گفت: از سال 87 تاکنون، سال گذشته نخستین سالی بود که اعتبارات عمرانی استان صد درصد تخصیص داده شد.
بازوند با بیان اینکه هیچ بودجه ای در سال 96 به خزانه کشور برگشت نخورد عنوان کرد: بسیاری از افراد در سال 96 این شایعه را در فضای مجازی منتشر کردند که 39 میلیارد تومان از بودجه کرمانشاه به خزانه کشور برگشت خورده است، که این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.
وی همچنین در باره بودجه سال 97 گفت: سازمان برنامه و بودجه باید ردیف بودجه باید سهم پروژه های استان از بودجه و دریف بودجه برای دستگاه های اجرایی را مشخص کند.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد که مدیران استانی باید حداقل سه درصد بودجه کشوری را برای کرمانشاه جذب کنند و اگر نیاز بود در این راستا از نمایندگان مجلس نیز کمک بگیرند.

** خرید کالاها ز تولیدکنندگان بومی
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه باید از تولید کنندگان بومی حمایت کنیم، گفت: تمام مدیران دستگاه های اجرایی استان مکلف هستند که کالاهای مورد نیاز خود را از تولیدکنندگان استان خریداری کنند.
وی به موضوع تامین مصالح مناطق زلزله زده هم اشاره کرد و افزود: به غیر از سیمان های اهدائی بنیاد مستصعفان، سیمان‌ مورد نیاز بازسازی مناطق زلزله نباید از خارج استان تامین شود.
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: به زودی از نیروی انتظامی می خواهیم که از ورود سیمان های دیگر نقاط کشور به کرمانشاه جلوگیری کند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.