روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب استان کرمانشاه روز جمعه به نقل از محمدحسین صادقی در نشست با مسئولان گمرک و دستگاه های مرتبط حوزه مبارزه با قاچاق کالا استان، یکی از راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی را مبارزه جدی با پدیده قاچاق کالا تحت منویات مقام معظم رهبری دانست.
او اظهار کرد: در این راستا کنترل های مرزی از طریق نصب تجهیزات بروز رسانی شده باید به عنوان اولویت مورد مطالبه قرار گیرد.
وی ادامه داد: همچنین تسهیل در راه اندازی گارد تخصصی گمرک باید در گمرکات مرزی استان هرچه سریعتر تحقق یابد.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه همچنین بر لزوم هم افزایی بین دستگاه های مرتبط حوزه مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: از جمله موضوعاتی که در این دستگاه ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، بحث سلامت اداری کارکنان آنهاست که در این راستا راه های پیشگیری چون جلسات توجیهی و اطلاع رسانی را در دستور کار قرار دهند.
وی عنوان کرد: ضروری است که سامانه جامع امور گمرکی نیز در استان کرمانشاه راه اندازی شود و ظرفیت های آن مورد استفاده قرار گیرد.
وی یادآور شد: همچنین در سال گذشته شاهد رشد 22 درصدی کشف و انهدام باندهای فعال قاچاق کالا در استان کرمانشاه بوده ایم.
وی اظهار امیدواری کرد که در سال 97 با هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین دستگاه های حوزه مبارزه با قاچاق کالای استان میزان ورود کالاهای قاچاق از مرزها به داخل استان کاهش یابد.
استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و واردات و صادرات کالا از استان طریق 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین انجام می شود.
همچنین پنج بازارچه مرزی در استان کرمانشاه فعال است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.