حجت الاسلام صادق ایرانی روز چهارشنبه به مناسبت نیمه شعبان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر غیبت متلاطم و فتنه خیز است و منتظران واقعی کسانی هستند که بتوانند در این زمان خودشان را حفظ کنند و به گونه ای زندگی کنند که انگار امام ظهور دارد.
وی با بیان اینکه همه ادیان به ظهور منجی اعتقاد دارند؛ افزود: اما اینکه منجی کیست تنها مذهب تشیع است که با دلیل این موضوع را اثبات می کند و برای آن مصداق دارد.
به گفته او، از نگاه مکتب شیعه وجود حضرت به دنیا آمده است و سلسله خانوادگی آن نیز به خاندان عصمت و طهارت بر می گردد.
حجت الاسلام ایرانی ادامه داد: بنای الهی این است که بشر را در مسیر هدایت قرار دهد و 124 هزار پیامبر و 12 امام معصوم همگی در این مسیر قرار گرفتند و در انتهای سلسله امامت امام زمان قرار دارد.
وی افزود: اما غالب توده بشر در طول تاریخ قدردان نعمت الهی نبوده است و مسیری غیر از انبیا و ائمه را پیش گرفتند و در نهایت می بینیم که همه اهل بیت یا مسموم شدند یا به شهادت رسیدند لذا خداوند آخرین ذخیره خودش را برای آینده بشر حفظ کرده است.
مدیر حوزه های علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش اصل غیبت امام زمان و حضور آن حضرت را یک نیاز عنوان کرد چرا که به گفته او تمام نظام هستی نیاز به واسطه فیض با ذات اقدس الهی دارد و این حضور موجب بهره مندی و افاضه فیض به نظام هستی است.
وی گفت: با اینکه مدعیان ارتباط با امام زمان زیاد داریم اما همین موضوع خودش فتنه های دیگری ایجاد می کند و این فتنه ها برای کسانی که دل در گرو حضرت دارند چالش برانگیز است چرا که باید بدانیم طبق منویات امام عمل کردن کار آسانی نیست.
حجت الاسلام ایرانی در خصوص بسترسازی برای ظهور امام زمان نیز گفت: در روایات داریم که حضرت وقتی قیام می کنند که جهان را پر از عدل و داد می کند در حالی که قبلش فضای مخالف وجود داشته است.
او افزود: آیا برای بسترسازی ظهور امام زمان باید دست روی دست بگذاریم و کاری نکنیم و فکر کنیم که همه کارها با معجزه درست می شود یا اینکه باید اردوگاهی برای مدیریت جهانی آن حضرت درست کنیم؟
وی تاکید کرد که بسترسازی یک ضرورت است و این مهم در قالب تشکیل حکومت اسلامی شدنی است و این همان کاری است که امام خمینی (ره) با تشکیل جمهوری اسلامی انجام داد.
حجت الاسلام ایرانی ادامه داد که در عصر انتظار نباید بی تفاوت بود برای همین موظفیم احکام اسلامی مانند امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنیم و اجرای احکام منجر به حرکت می شود و این موضوع باعث می شود که افراد نسبت به سرنوشت جامعه حساس باشند.
وی تاکید کرد که نباید فراموش کنیم حکومت امام زمان جهانی خواهد بود و این حکومت ابزار جهانی نیز می خواهد و یاران امام زمان در حد یک مدیریت جهانی باید باشند.
حجت الاسلام ایرانی در پایان گفت: بانوان نیز سهم قابل توجهی از حکومت جهانی امام زمان خواهند داشت و جزء یاران امام زمان خواهند بود چرا که در برخی از روایات آمده است که حدود 50 نفر از یاران اصلی امام زمان بانوان هستند.
بنا بر روایات، حضرت مهدی (عج) امام دوازدهم شیعیان، روز جمعه نیمه شعبان 255 هجری قمری در سامرا متولد شده اند.
آن حضرت پس از تولد حدود پنج سال تحت سرپرستی پدر بزرگوارشان امام عسکری (ع) به صورت نیمه مخفی زندگی کردند.
غیبت صغری پس از شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) در سال 260 آغاز شد و تا سال 329 ادامه پیدا کرد. در این دوره حضرت مهدی (عج) از طریق نواب اربعه به اداره امور مردم می پرداختند.
دوره غیبت کبری نیز با پایان یافتن غیبت صغری و از سال 329 هجری قمری شروع شد و تا زمانی که خداوند مصلحت بدانند ادامه خواهد داشت.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.