به گزارش ایرنا، کوروش محمودیان روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران گیلانغرب افزود: تگرگ روزهای اخیر به چهار هزار و 700 هکتار از زمین های کشاورزی و باغ های مثمر این شهرستان خسارت وارد کرده است.
وی در ادامه اظهار داشت: کمبود پراکنش مناسب باران در مناطق گرمسیری گیلانغرب باعث شد، 2 هزار و 500 هکتار از مزارع گندم قابلیت برداشت محصول نداشته باشند.
وی از ممنوعیت کشت محصولات کشاورزی پرآب در سالجاری خبر داد و بیان کرد: دستگاه های اجرایی ذیربط موظفند با برنامه ریزی مناسب ، برای کشت محصولات متناسب با استفاده بهینه از آب تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
پاشا مرادی مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب نیز با تشریح اقدام های انجام شده در راستای استفاده بهینه از منابع موجود آب موجود ، از اجرای روش های نوین آبیاری (قطره ای و تحت فشار) و برنامه آموزش کشاورزان در جهت مصرف بهینه آب و ترویج محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم ، از جمله چغندر پائیزه ، کلزا ، آفتابگردان روغنی و استفاده از فن آوری کشت مستقیم محصولات در کشت دوم این شهرستان خبر داد.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، دارای 41 هزار هکتار زمین های کشاورزی و باغی است که سالیانه 90 هزار تن انوع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
7079/7398/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.