خیراله خزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه طی 2 سال گذشته پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا اقدام های قابل قبول و اثربخشی انجام داده است، گفت: با این تغییر مدیریتی انتظار می‌رود روند ساماندهی و مقدمات ثبت جهانی شدن معبد آناهیتا با سرعت بیشتری پیش رود.
فرماندار کنگاور ابراز امیدواری کرد، که اهداف دولت مبنی بر تدبیری مناسب و ایجاد روحیه امید و نشاط در شهرستان پیاده شود که خروجی و تحقق این اهداف، ایجاد رضایتمندی در مردم باشد.
به گزارش ایرنا، پایگاه پژوهشی معبد آناهیتا کنگاور از آذر ماه سال 95 فعالیت خود را پس از سالها تعطیلی از سر گرفت و توانست در این مدت طراحی و اجرای مسیر گردشگری، ساماندهی محوطه تاریخی معبد آناهیتا، احداث ساختمان معرفی، پاک سازی سنگ نوشته ها، مرمت حمام سلجوقی، آموزش سنگ تراشی و برگزاری برنامه های فرهنگی را انجام دهد.
صامت اجرایی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه و معاونان وی در دفتر فرماندار کنگاور معرفی شد.
وی دارای مدرک کارشناس ارشد مرمت ابنیه تاریخی و سوابق متعدد مدیریتی و اجرایی در حوزه میراث فرهنگی در سطح کشور است.
بنای معروف به معبد آناهیتا در مرکز شهر کنگاور بر سر راه همدان به کرمانشاه قرار دارد که بر روی تپه ای طبیعی با حداکثر ارتفاع 32 متر نسبت به سطح زمین های اطراف ساخته شده است.
برخی از مورخان این بنا را معبدی برای الهه آناهیتا دانسته اند، آناهیتا به معنای پاک و دور از آلودگی.
در اعتقاد ایرانیان باستان الهه آب، فرشته نگهبان چشمه‌ها و باران و همچنین نماد باروری، عشق و دوستی بوده است.
کنگاور در 94 کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.