علی محمد زوراوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: بیشترین بارش این سامانه از شهرستان روانسر به مقدار 78.3 میلی متر، گواور 75 میلی متر و کوزران و گهواره نیز 73 میلی متر بوده است.
وی همچنین میانگین بارش این سامانه در شهر کرمانشاه را نیز 59 میلی متر عنوان و اظهار کرد: با این مقدار، میانگین بارش های سال زراعی جاری در مرکز استان به 330 میلی متر افزایش یافت.
زوراوند ادامه داد: میانگین بارش های امسال کرمانشاه در مقایسه با سال قبل که 374.3 میلی متر بوده 12 درصد و در مقایسه با دوره بلند مدت نیز 19 درصد کاهش نشان می دهد.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه همچنین میانگین بارش های 24 ساعت اخیر استان را نیز 10 میلی متر عنوان و اظهار کرد: کرمانشاه با 24 میلی متر، حمیل با 23 میلی متر و پاوه و قصرشیرین نیز هر کدام با 13 میلی متر بیشترین بارش ها را داشته اند.
وی در ادامه، میانگین بارش های سال زراعی جاری استان کرمانشاه (اول مهر96 تا 10 اردیبهشت 97) را 447 میلی متر عنوان و از رشد بارش ها نسبت به سال قبل و دوره بلند مدت خبر داد.
زوراوند گفت: بارش های امسال استان در مقایسه با سال گذشته در همین مدت که 424.2 میلی متر بوده پنج درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز 2 درصد رشد داشته است.
معاون هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه تا اوایل امشب بارش ها در نقاط مختلف استان ادامه می یابد، گفت: این بارش ها در برخی مناطق ممکن است با آبگرفتگی معابر عمومی همراه شود.
وی افزود: از امشب و با کاهش ناپایداری ها تا اواسط روز چهارشنبه بارشی جز رگبارهای موقتی برای سطح استان نخواهیم داشت.
زوراوند یادآوری کرد: از چهارشنبه عصر تا اواسط روز جمعه دوباره بارش هایی برای نقاط مختلف استان شاهد خواهیم بود که البته به گستردگی سامانه بارشی فعلی نیست.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.