به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در دیدار با کارگران و کارفرمایان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در راه توسعه استان در مقابل اصولگرایان و اصلاح طلبان اخلاص داریم اما در کرمانشاه باید فتیله کارهای سیاسی را پایین بکشیم و به فکر کار و توسعه باشیم.
وی افزود: توسعه تنها از طریق ایجاد سخت افزارها و زیربناها میسر نمی شود، بلکه تنها زمانی به توسعه می رسیم که به نرم افزارها نیز توجه کنیم.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کار و نیروی کار عنصر اصلی پیشرفت یک کشور هستند، گفت: در هفته کارگر باید فرهنگ کار را در استان کرمانشاه نهادینه کنیم و به آن ارزش ببخشیم.
بازوند با تاکید بر اینکه باید هفته کارگر را به عنوان هفته پیشرفت و نوآوری در استان خود بدانیم، عنوان کرد: اگر بتوانیم فرهنگ‌ کار را نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد؛ امیدواریم بتوانیم هر ساله تغییراتی جدی و مثبت در فرهنگ کار کرمانشاه ایجاد کنیم.
وی یادآور شد: فروردین ماه امسال 11 هزار و 200 نفر در مناطق زلزله زده به منظور بازسازی این مناطق مشغول به کار بودند که بیش از پنج هزار و 500 نفر از آنها کارگران غیربومی هستند.
استاندار کرمانشاه بازسازی مناطق زلزله زده را بازار کار خوبی دانست و ادامه داد: بیش از پنج هزار و 300 میلیارد تومان برای بازسازی خسارت های زلزله صرف خواهد شد که باید مردم استان به خوبی از آن استفاده کرد و اجازه ندهیم این پول از کرمانشاه خارج شود.
بازوند نرخ نرخ کاری کرمانشاه را بالا عنوان کرد و گفت: در زمستان 95 نرخ مشارکت اقتصادی و سرمایه گذاری مردم استان 35 درصد بوده که این آمار در زمستان سال 96 به 42 درصد رسید که نشان می دهد که تمایل مردم برای سرمایه گذاری و توسعه استان بیشتر می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید امید به آینده را در مردم زنده کرد، گفت: اجازه ندهیم غباری که فضای اشتغال استان را گرفته است انگیزه و امید را از مردم بگیرد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به پتانسیل این استان، گفت: مرکزیت غرب کشور و هم‌ مرزی با عراق یکی از بزرگترین ظرفیت ها است که می‌ تواند توسعه ای چشمگیر در استان ایحاد کند.‌
بازوند افزود: اگر ‌حتی تمام ظرفیت های استان را نادیده بگیریم صنعت گردشگری به تنهایی می تواند باعث توسعه کرمانشاه شود.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی می‌تواند توسعه را در کشور ایجاد کند، اظهار داشت: دولت ها سکان دار توسعه و بخش خصوصی پرچم دار توسعه یک کشور و منطقه هستند.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: اعتماد مردم سرمایه یک کشور است و ما باید اعتماد مردم را به کشور و توسعه آن جلب کنیم.
بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه سند 2 ساله اشتغال استان تنظیم شده است، گفت: ایحاد اشتغال در کرمانشاه نیازمند فعالیت مدیرانی خطرپذیر و توانا است، میز و صندلی های مدیران باید بتواند معیشت و نگرانی های اقتصادی مردم را برطرف کنند.
وی شاخص های اقتصادی استان را نگران‌ کننده دانست و اظهار داشت: شاخص های منفی اقتصادی تبدیل به بعد منفی شاخص های اجتماعی و فرهنگی خواهند شد که به پیکره جامعه زخم های عمیقی وارد می کند.‌
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.