به گزارش ایرنا، نورالدین فرزادی پور روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صحنه با حضور مدیرکل کتابخانه های استان کرمانشاه در کتابخانه اقبال لاهوری افزود: با وجود فضای مجازی و فناوری های جدید، کتاب هنوز جایگاه والای خود را دارد.
او یادآوری کرد که لذت و دانایی که از کتاب برای هر خواننده ای به وجود می آید بسیار شیرین تر و زیباتر از دیگر شیوه های مطالعه است.
وی اظهار کرد: اگر می خواهیم به توسعه، پیشرفت و سعادت در جامعه برسیم باید به فکر تربیت فرزندان و انسان های دانا در جامعه باشیم.
او یادآور شد؛ اکثر مشکلاتی که اکنون با آن روبرو هستیم حاصل قصور و کم کاری هایمان در گذشته است، از این رو باید بر روی کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری کنیم.
فرماندار صحنه با اشاره به توجه ویژه فرمانداری به کتابخانه های عمومی گفت: باید نگذاریم ابزار و فن آوری های جدید همچون تلفن همراه و فضای مجازی جذابیت کتاب و کتابخانه های عمومی را از کودکان و نوجوانان شهرمان بگیرند.
فرزادی پور با تاکید بر اینکه نباید ظرفیت مهم کتابخانه های عمومی را از دست بدهیم، گفت: به طور قطع با دلسوزی و همراهی همکاران در کتابخانه های عمومی شهرستان و همچنین سایر ادارات به ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر می توان گام های موثری در این شهرستان در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی برداریم.
او گفت: من هم به نوبه خودم به عنوان عضوی از این مجموعه، تمام توان خود را در مواردی از قبیل تخصیص بودجه، فرهنگی و پشتیبانی برنامه های فرهنگی به کار خواهم بست.
وی اضافه کرد: حضور چندین باره مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه در صحنه نشان از دلسوزی و توجه او به وضعیت کتابخانه های این شهرستان دارد که بسیار مایه مباهات است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: شهرستان صحنه دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی خوبی است، اما برخی مشکلات در بحث کتاب و کتابخوانی و کتابخانه ها وجود دارد که با تلاش و همکاری سایر ارگان ها با این اداره قابل حل است.
معصومه حسنی خونسار، با تشریح برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی در سال 96، افزود: یکی از مهمترین و بزرگترین حرکت های فرهنگی در زمینه کتابخوانی، جشنواره کتابخوانی رضوی است که هر ساله همزمان با تمام کشور در کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.
به گفته او، برگزاری این جشنواره نیاز به همراهی و همکاری فرماندار، شهردار و سایر ادارات در اجرا و برگزاری پرشور آن دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن جلسات برنامه ریزی شهرستان ها از فرماندار صحنه درخواست اختصاص اعتبار لازم برای کتابخانه های عمومی در سال 97 را داریم که بتوانیم 6 ساختمان کتابخانه های عمومی این شهرستان را ساماندهی کنیم.
شهرستان صحنه با 77 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.