روابط عمومی اداره کل استاندارد روز شنبه به نقل از محمودرضا نیازی اعلام کرد: در یکسال اخیر 384 باسکول توزین وسایل نقلیه جاده‌ای توسط اداره کل استاندارد استان مورد ارزیابی قرار گرفت.
وی با تأکید بر اهمیت استانداردسازی وسایل سنجش گفت: هر ساله با شروع فصل برداشت در استان و با توجه به حساسیت موضوع، به‌ منظور جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل سنجش، آزمون های صحت عملکرد باسکول‌های مورد استفاده در توزین محصولات کشاورزی مانند گندم، جو، ذرت و ... انجام می شود.
نیازی یادآوری کرد: آزمون باسکول‌ های ثابت همکف، منحصر به زمان برداشت محصول نیست و در طول سال به صورت مستمر آزمون های لازم از آن ها بعمل می آید.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه ضمن هشدار در خصوص توجه به برچسب کالیبراسیون باسکول ها اظهار داشت: نصب برچسب تاییدیه استاندارد بر روی همه باسکول ها الزامی است.
وی همچنین از کشاورزان استان خواست هنگام فروش محصولات خود از وجود برچسب‌های صحت سنجش و تاییدیه استاندارد بر روی باسکول های مراکز مورد نظر مطمئن شوند.
نیازی در پایان اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده وسایل توزین فاقد برچسب و یا تردید نسبت به صحت عملکرد باسکول می‌توانند این اداره کل را از طریق تلفن گویای 1517 در جریان قرار دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.
استان کرمانشاه از 14 شهرستان و 32 شهر تشکیل شده و با 2 میلیون نفر جمعیت در شمال غربی کشور واقع شده است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.