به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر میثم حجتی پور روز شنبه در نشست خبری افزود: مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمانشاه ماهیانه 260 هزار مراجعه کننده دارند.
او با بیان اینکه در سال گذشته 218 کمیسیون پزشکی برای سه هزار و 270 پروند تشکیل شده است، گفت: از این تعداد 298 پرونده کار افتادگی به تایید کمیسیون پزشکی رسیده است.
حجتی پور با اشاره به عقد قرارداد بیمه تامین اجتماعی با یک هزار و 55 مرکز درمانی و پزشک گفت: تامین اجتماعی در بخش درمان در سال 96؛ یک هزار و 526 میلیارد ریال درمان غیرمستقیم ، 20 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی و 15 میلیارد ریال در ارتقا امکانات رفاهی هزینه کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه یک سوم موالید استان کرمانشاه در بیمارستان تامین اجتماعی حضرت معصومه (س) اتفاق می افتد، اظهار داشت: تجهیز تصویری برداری تمام دیجیتال بیمارستان حضرت معصومه (س) و ارتقا کیفیت (iso) تجهیزات پزشکی اوژانس بیمارستان شهدای در دست اقدام است.
وی همچنین از افتتاح مرکز درمانی تامین اجتماعی شهرستان سنقر و کلیایی و احداث سه مرکز درمان دیگر در شهرستان های پاوه، جوانرود و سرپل ذهاب در سال جاری خبر داد.
وی با بیان اینکه از ابتدای نوروز 97 تا هفدهم فروردین، 53 هزار و 54 نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مراجعه داشته اند، افزود: 240 عمل جراحی نیز در این مدت در این مراکز انجام شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه در ادامه همچنین از ساماندهی بیماران مزمن زیرپوشش تامین اجتماعی و ایجاد پرونده الکترونیکی برای مراجعه کنندگان این مراکز خبر داد.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت تعهد تامین اجتماعی 2 تا سه برابر افزایش یافته است، گفت: اگر دولت بدهی هایش را پرداخت کند تمام مشکلات بیمه تامین اجتماعی برطرف خواهد شد.
وی در ادامه سیاست گذاری درمانی تامین اجتماعی را پیرو سیاست های وزارت بهداشت دانست و اظهار داشت: پرداخت بدهی تامین اجتماعی به داروخانه ها و مراکز درمانی سال 97 نسبت به سال گذشته بهتر خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر خودداری پذیرش بیمه تامین اجتماعی در برخی از مراکز درمانی طرف قرارداد گفت: این اتفاق به علت محدودیت سقف های ریالی و پذیرش این مراکز است.
وی اضافه کرد: به علت فرهنگ و باور مردم برای مراجعه به متخصص برای هر ناراحتی جزیی، زود سقف ریالی و تعداد مراجعه کنندگان طرف قرارداد این بیمه پر می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه تامین منابع درآمدی تامین اجتماعی از پرداخت های مردمی است، افزود: مردم ابتدا باید به پزشک عمومی مراجعه کرده و در صورت صلاحدید به پزشک متخصص و مراکز درمانی برای درمان مراجعه کنند.
وی در خصوص ثبات تعرفه های کمک درمانی تامین اجتماعی در چند سال اخیر با توجه به افزایش قیمت دارو و درمان گفت: احتمال بازنگری در مبالغ کمک درمانی در سال جاری وجود دارد.
وی در باره ارائه خدمات درمانی به زلزله زدگان گفت: در چهار ماه اول زلزله تامین اجتماعی با استقرار درمانگاه صحرایی به 25 هزار بیمار و مجروح خدمات درمانی ارائه کرده است
تامین اجتماعی در استان کرمانشاه 2 بیمارستان شهدا و حضرت معصومه (س) و 2 مرکز بزرگ پلی کلینیک شماره یک و 2 در شهر کرمانشاه و درمانگاه اسلام آبادغرب و بیستون دارد.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.