به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل اله رنجبر روز شنبه در نشست هم اندیشی گروهی از نخبگان جوانان و جمعی از دبیران سازمان های مردم نهاد (سمن) که در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، با گرامیداشت هفته جوان اظهار داشت: هدف از تشکیل این نشست ها و ستادهای ساماندهی جوانان این است تا همه بپذیریم که وجود جوان در هر کشوری ظرفیت بزرگی است که با استفاده از آن به راحتی می توان بر مشکلات پیروز شد و فایق آمد.
به گفته رنجبر، براین باورم سازمان های مردم نهاد پل ارتباطی مناسبی بین جامعه و دولت هستند، در کشورهایی که کارنامه موفقی در عرصه اجتماعی و اقتصادی دارند تعداد زیادی از سازمان های مردم نهاد بسیج شده اند و در هر گوشه از منطقه محل سکونت، مشکلات را شناسایی می کنند.
وی یادآور شد، بهتر است طرح هایی که در زمینه های مختلف به ویژه در بخش طرح های کوتاه مدت و زودبازده وجود دارد، آماده شود و نسخه ای از آن بدست ما برسد تا بتوانیم از طریق استانداری و ارگان های مربوطه برای تحقق آن پیگیر شویم.
وی ادامه داد: اگر به خوبی جوانان را درک کرده و در کنار آنان قرار بگیریم بی شک در حل مشکلات جامعه بهتر می توانیم نقش آفرینی کرده و معضلات را رفع کنیم.
فرماندار کرمانشاه با تاکید براینکه شایسته است مسئولان، جوانان هر محله را شناسایی کرده و پای صحبت آنان بنشینند پیشنهاد داد که علاوه بر انتقال چالش ها به مسئولان بالاتر باید برای رفع کاستی ها کوشا بود.
رنجبر افزود: اعتماد و بها دادن به جوانان، یکی از باورهای دولت تدبیر و امید است از همین رو باید جوان را به دلیل انرژی و توانایی بالا باور کنیم.
به گفته رنجبر، آسیب های اجتماعی در شهر کرمانشاه یکی از تهدیدات است که باید به این قضیه حساس بود و در این راستا طرح های کوتاه مدت و زودبازده ای ارائه شود.
وی ادامه داد: پیشنهاد می شود زمین های بلااستفاده در محلات شناسایی شود تا از آن برای استفاده بهتر اوقات فراغت جوانان استفاده شود.
رنجبر با تاکید براینکه توسعه ورزش، باید در دستور کارها قرار گیرد، افزود: سالن ورزشی چند منظوره پردیس و ده پهن در مراحل پایانی آماده سازی برای بهره برداری هستند و در سفر استاندار کرمانشاه به فیروزاباد دستور ساخت پروژه ورزشی هلشی داده شد و تحقق این حوزه از اولویت کاری مدیران ارشد استان است.
شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جای داده است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.