علیرضا تخت شاهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش وسیعی از تاسیسات زیرساختی بخش آب را در جریان زلزله از دست دادیم و برای جبران آن و ادامه ارائه خدمات به زلزله زدگان نیازمند حمایت ویژه هستیم.
وی خواستار نگاه ویژه وزارت نیرو به زیرساخت های تخریبی شد و گفت: در سفر 2 روزه هفته گذشته وزیر نیرو به کرمانشاه، مشکلات حوزه آب استان به اطلاع او رسید و درخواست ما حمایت و کمک ویژه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه در ادامه گفت: در مناطق زلزله زده با افزایش مصرف انرژی بخصوص سه برابر شدن مصرف برق در زمستان مواجه بودیم و نزدیک به هشت هزار انشعاب برق و هشت هزار علمک شیر آب برای این مناطق ایجاد شد.
تخت شاهی تصریح کرد: مشکل دیگر ما وجود انشعابات غیرمجاز زیاد در حوزه آب و برق است که مقابله با آن نیازمند پای کار بودن همه دستگاه‌ها است و ما به سهم خود با جدیت پیگیر و با مدیریت تقاضا به دنبال تعادل بین تولید و تقاضا هستیم.
وی خواسته دیگر خود را کمک به کاهش تنش آبی شهرهای کرمانشاه بخصوص شهرستان‌های شرقی اعلام کرد و افزود: باتوجه به زیرساخت‌های استان و با وجود بارش های اخیر برخی شهرهای استان همچنان با تنش آب مواجه خواهند بود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
وزیر نیرو روز چهارشنبه به منظور افتتاح چندین طرح حوزه آب و فاضلاب وارد کرمانشاه شد و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان کنگاور، مرحله دوم نیروگاه سد داریان پاوه و سد شهدای ازگله را افتتاح کرد و در آئین آغاز عملیات اجرایی سد هواسان و جلسه شورای اداری استان نیز شرکت کرد.
رضا اردکانیان همچنین در این سفر از تاسیسات برق و آب شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب نیز بازدید کرد.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 32 شهر و 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.