فرماندار قصرشیرین در حاشیه پاکسازی بوستان جنگلی نور این شهرستان در گفتگو با خبرنگار ایرنا، حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و رعایت مسایل زیست محیطی را از اصول توسعه پایدار ذکر کرد و گفت: حفاظت از عرصه های طبیعی به عنوان میراث ارزشمند یکی از راه های انتقال منابع خدادادی به نسل های آینده است.
فرامرز اکبری افزود: حفاظت و پاسداری از فضای سبز و محیط زیست به عنوان یک سرمایه بزرگ خدادادی، عزم همگانی را می طلبد و تحقق این مهم نیازمند همکاری و مشارکت مردم، سازمان های مردم نهاد و مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط است.
وی بیان کرد: جامعه ای که در فرهنگ استفاده از محیط زیست ضعف داشته باشد، بی شک با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد چرا که حفاظت از عرصه های منابع طبیعی یکی از راه های تحقق توسعه پایدار است.
وی با بیان اینکه کشورمان در زمینه حفاظت از طبیعت ضعیف عمل کرده است، افزود: باید به این آگاهی و خودباوری برسیم که محیط بیرون از نظر رعایت نظافت و نگهداری آن با خانه تفاوتی ندارد.
فرماندار قصرشیرین ادامه داد: ترویج فرهنگ زیست محیطی نیازمند اتخاذ راهکار درست و اصولی و فرهنگ سازی مناسب در این بخش است که متاسفانه متولیان فرهنگ در این زمینه کوتاهی کرده اند.
اکبری اظهار کرد: از سال 57 به بعد در طول چهار دهه و به طور میانگین هر دهه یک میلیون از عرصه های جنگی در شمال کشور و جنگل های زاگرس بنا به دلایل مختلف نابود شد و امید است فرهنگ حفاظت از زمین و منابع بزرگ خدادادی در کشورمان نهادینه شود.
وی گفت: پاکسازی بوستان و تفرجگاه ها از وجود زباله با هدف ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و تشویق مردم به رعایت نظافت در هنگام حضور در طبیعت صورت گرفته است.
شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، دارای 161هزار و 300 هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی شامل 154 هزار و 800 هکتار مرتع و 6 هزار و 500 هکتار جنگل است.
7079/3012/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.