به گزارش خبرنگار ایرنا، اردکانیان امروز در ادامه سفر 2 روزه خود به استان کرمانشاه، پس از افتتاح نیروگاه داریان در پاوه، راهی شهرستان ثلاث باباجانی شد و سد مخزنی شهدای ازگله را افتتاح کرد.
این سد از نوع سنگ ریزه ای با هسته رسی است که به ارتفاع 65 متر از پی احداث شده و دارای مخزنی به حجم 30 میلیون متر مکعب است.
برای احداث سد شهدای ازگله حدود 2 میلیون و 200 هزار متر مکعب مصالح سنگ ریزه ای و 250 هزار متر مکعب مصالح رسی ریزدانه استفاده شده است.
این سد با تلاش مهندسان قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است.
شهرستان ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
آب انتقالی سد شهدای ازگله پس از ورود به مخزن سد که اولین سازه از مجموعه اجزای طرح بزرگ گرمسیری استان کرمانشاه است، وارد سامانه اصلی گرمسیری شده و برای مصرف در این حوضه توزیع می شود.
طرح گرمسیری از طرح های مهم و زیربنایی در نیمه غربی استان های کرمانشاه و ایلام به طول حدود 400 کیلومتر در دست ساخت است.
با اجرای این طرح، بیش از یک میلیارد متر مکعب آب به صورت سالانه به حوضه گرمسیری منتقل می شود که در کنار رودخانه های محلی می تواند حدود 1.6 میلیارد متر مکعب آب مورد نیاز شرب، کشاورزی و صنعت را برای توسعه منطقه فراهم کند.
طرح گرمسیری همزمان با جلوگیری از مهاجرت ساکنان و ایجاد اشتغال برای آنها، شاخص های امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منطقه را هم ارتقا می دهد.
وزیر نیرو عصر امروز هم از وضعیت آبرسانی و برق رسانی مناطق زلزله‌ زده سرپل ذهاب بازدید می کند و سپس راهی تهران می‌شود.
وزیر نیرو روز چهارشنبه به منظور افتتاح چندین طرح حوزه آب و فاضلاب وارد استان کرمانشاه شد و تصفیه خانه فاضلاب شهرستان کنگاور را افتتاح و سپس در جلسه شورای اداری استان شرکت کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7444/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.