مراد شیخ ویسی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، سال گذشته در راستای این رویکرد مشارکتی 250هزار هکتار از زمین های منابع طبیعی استان به مردم واگذار شد که به دلیل اتسقبال مردم این میزان را امسال 2برابر می کنیم.
وی این میزان زمین واگذار شده را شامل اراضی جنگل ها و مراتع منابع طبیعی ذکر کرد و گفت: این زمین ها در قالب تفاهم نامه و قرارداد به مردم واگذار شد، به این معنا که حفاظت و بهره برداری برعهده آنان باشد.
وی در ادامه همچنین از کاشت گیاهان دارویی به وسعت 2هزار هکتار در سطح اراضی منابع طبیعی استان خبر داد.
او با بیان اینکه توسعه گیاهان دارویی یکی از اولویت های کاری امسال است، گفتت: موسیر، آویشن، زو، کنگر، زیره، گل گاوزبان، کاپاریس و زعفران از جمله گیاهان دارویی هستند که در اراضی منابع طبیعی استان کشت می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با تاکید براینکه اقدامات خوبی در حوزه آبخیزداری در سال گذشته در استان انجام شده است، افزود: باتوجه به کمبود آب شیرین و خشک شدن چاه ها و آبخانه ها، وظیفه داریم در بحث تقویت سفره های آب زیرزمینی بیشتر کار کنیم.
شیخ ویسی از توسعه جنگل کاری اختصاصی با گونه های مثمر جنگلی در سطح اراضی و منابع طبیعی به عنوان یکی دیگر از اهداف کاری این اداره کل یاد کرد.
هم اکنون یک هزارهکتار جنگل و یک میلیون و 200 هزارهکتار مرتع در استان وجود دارد که 350 هزار هکتار از آن در مناطق گرمسیری و قشلاقی جزو مراتع فقیر، 300 هزار هکتار از مراتع میان بند و متوسط و مابقی جزو مراتع ییلاقی و خوب است.
7460/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.