به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جواد جاسمی روز دوشنبه در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های این مسابقات برگزار شد، از تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی به عنوان یکی از مهم ترین وظایف اوقاف و امور خیریه یاد کرد.
وی گفت: ثبت نام برای شرکت در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی از اواسط اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا 30 فروردین ماه جاری ادامه می یابد که احتمال تمدید مهلت ثبت نام وجود دارد.
وی اظهار داشت: علاقه مندان از رده سنی 18 سال به بالا می توانند یا از طریق مراجعه به سایت www.quraniran.ir و یا از طریق مراجعه حضوری به اداره اوقاف شهرستان کرمانشاه برای ثبت نام در این مسابقات اقدام کنند.
به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمانشاه، مرحله شهرستانی این مسابقات روزهای بیستم و بیست و یکم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
جاسمی یادآور شد، این مسابقات در رشته های حفظ پنج، 10 و 20 جزء، قرائت، ترتیل، تفسیر و مفاهیم قرآنی برگزار می شود.
به گفته وی، مکان برگزاری این مسابقات در بخش خواهران در مسجد ناصری و برای برادران در دانشکده علوم قرآنی واقع در بلوار شهید بهشتی خواهد بود.
جاسمی از اجرای نیت واقفان به عنوان یکی از اهداف برگزاری این مسابقات یاد کرد و گفت: یکی از بزرگترین موقوفه های قرآنی کشور در کرمانشاه قرار دارد و همواره تلاش شده برنامه های قرآنی در مساجد و بقاع متبرکه برگزار شود که شاهد برگزاری دوره های روخوانی، روانخوانی، قرائت و تفسیر قرآن در این اماکن مقدس در کنار برگزاری این مسابقات هستیم.
وی افزود: برگزاری نشست های سبک زندگی اسلامی از دیدگاه قرآن از دیگر اقدام های انجام شده از محل موقوفات قرآنی است و در سال گذشته به دنبال درخواست ادارات به میزان 700 هزار جلد قرآن کریم از محل عواید موقوفات خریداری و بین مردم استان کرمانشاه توزیع شد.
به گفته وی، کرمانشاه در زمینه طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال گذشته یکی از رتبه های برتر کشوری را کسب کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت از لحاظ موقوفات در رده های بالای کشور قرار دارد.
8066/7460
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.