معصومه حسنی خونسار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزایش دانش و مهارت علمی، آموزش تفکر نقاد و ترویج فرهنگ کتابخوانی را از اهداف اصلی برگزاری این طرح ذکر کرد.
او گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی با همکاری موسسه انفاق ثلث، بعد از بررسی های کارشناسانه اقدام به تدوین سیر مطالعاتی با محوریت سبک زندگی اسلامی، ایرانی کرده و در این راستا طرح با هم بخوانیم را در کتابخانه های منتخب استان اجرا می کنیم.
وی در تشریح این طرح گفت: متناسب با هر موضوع 20 عنوان کتاب در مرحله اول طرح به هریک از کتابخانه های متقاضی و هدف ارسال شد که از این تعداد هشت کتاب را به عنوان کتاب های اصلی در کتابخانه و با حضور فعال و هدایتگرانه کتابدار مطالعه می شود و کودک می تواند از میان 12 کتاب باقی مانده به انتخاب خود حداقل چهار کتاب دیگر را برای مطالعه انتخاب نماید.
وی عملکرد کتابداران این کتابخانه ها که دوره های ویژه این طرح را گذرانده اند را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: کتابداران موظفند مدل های متنوع مطالعاتی و متناسب با هر کتاب همچون بلند خوانی، جمع خوانی (متفاوت با بلندخوانی و با تاکید بر کار تیمی) و مطالعه فردی به منظور هر چه جذاب تر شدن مطالعه کتاب ها برای کودکان را در نظر بگیرند.
حسنی خونسار در ادامه گفت: هر گروه مطالعاتی از 12 نفر تشکیل می شود، هر یک از این 12 نفر باید حداقل در مدت عضویت در کتابخانه حداقل 2 کتاب در ماه به امانت برده باشند و به اصطلاح از اعضای فعال کتابخانه باشند.
وی اظهار کرد: همچنین برای اجرای بهتر طرح از ساز و کارهایی هم برای رقابتی کردن و افزایش جذابیت و پویایی برای مطالعه هر کتاب نظیر فرم های پرسش و پاسخ، نقاشی و فعالیت های علمی در نظر گرفته شده است.
او اضافه کرد: در پایان هر هفته جوایزی برای بهترین عملکرد کودکان در نظر گرفته می شود.
وی از کتابداران کتابخانه های عمومی استقلال قزانچی، 22 بهمن نودشه و امام صادق (ع) کرند غرب قدردانی کرد و گفت: با تلاش این افراد مرحله اول این طرح در مراحل پایانی خود قرار دارد و گزارش های ارسالی حاکی از آن دارد که این طرح بسیار مورد استقبال کودکان قرار گرفته است.
100 باب کتابخانه عمومی، مشارکتی و سیار با 400 هزار نسخه کتاب در استان کرمانشاه فعال است.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.