به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر فرهاد آریانفر روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: این رژه در ساعت هشت و 30 دقیقه فردا انجام خواهد شد و علاوه بر ارتش ، سپاه ، بسیج ، نیروی انتظامی نیز در نمایش اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مشارکت خواهند داشت.
وی با بیان اینکه ارتش امروز آمادگی بالاتری نسبت به گذشته دارد؛ افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی آمادگی مقابله صددرصد با تهدیدهای خارجی را دارند و در دستیابی به ادوات پیشرفته نظامی در اوج آمادگی هستیم.
آریانفر تاکید کرد که در برابر هر تهدیدی در کوتاهترین زمان ممکن چه در داخل جغرافیای سرزمینی و چه در خارج از آن مقابله خواهیم کرد.
به گفته وی، هم اکنون ارتش در حدود 240 کیلومتر از مرزهای استان کرمانشاه برای مقابله با گروهک های تکفیری مستقر است.
آریانفر از نمایش ادوات نظامی در مراسم روز ارتش خبر داد و گفت: بخشی از ادوات نظامی به نمایش گذاشته بهینه سازی شده اند.
وی در خصوص نمایش چتربازی نیز گفت که این نمایش به دلیل مراعات امنیت تماشاگران منتفی شده است.
فرمانده قرارگاه ارتش در غرب کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمک های ارتش به زلزله زدگان گفت: از لحظات اولیه زلزله با تمام ظرفیت در منطقه حاضر شدیم و با توجه به بازخورد حضور ارتش توانستیم رضایتمندی مردم را فراهم کنیم.
آریانفر کمک ارتش به زلزله زدگان را در امتداد جانفشانی های این نیرو در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی 270 هزار پرسنل ارتش به طور مستقیم و با میانگین هر نفر پنچ سال در جنگ حضور داشتند.
وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت میادین مین بیان داشت: 2 درصد میادین مین درغرب کشور از شمال تا جنوب هنوز پاکسازی نشده است که شامل 10 هزار قبضه مین می شود.
بعد از انقلاب 57 و به دنبال شایعاتی در خصوص انحلال ارتش با فرمان امام خمینی (ره) در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز 29 فروردین به عنوان روز ارتش نامگذاری شده است.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.