به گزارش ایرنا، در این دیدار که معاون فرهنگی و کارشناس حوزه مطبوعات و مدیر روابط عمومی این اداره کل، مدیرکل را همراهی می کردند، راهکارهای افزایش سطح همکاری های رسانه ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حجت الاسلام رحیم جعفری در این دیدار با قدردانی از تلاش ها و زحمات ایرنا در اطلاع رسانی به موقع اخبار و رویدادهای استان و فرهنگ سازی در حوزه های مختلف گفت: ایرنا در حوزه اطلاع رسانی در استان حرفه ای و تخصصی عمل می کند.
او یکی از رویدادهای مهم استان در سال گذشته را وقوع حادثه دردناک زلزله دانست و افزود: رسانه های استان در پوشش این رویداد خوب و حرفه ای عمل کردند و جای قدردانی دارد.
وی تزریق آرامش و ایجاد فضای امید را یکی از نیازهای کنونی استان دانست و گفت: رسانه ها با تولید فرآورده های خبری متنوع با رویکرد ایجاد امیدواری به مردم می توانند بستر توسعه و پیشرفت استان را فراهم کنند.
وی یکی از رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد فضای شاد و بانشاط در استان با استفاده از ظرفیت های موجود در حوزه فرهنگ و هنر دانست و اظهار کرد: برگزاری جشنواره های مختلف، نمایشگاه ها، تئاترهای صحنه ای و خیابانی و کنسرت های موسیقی از جمله برنامه های این اداره کل برای شاد کردن فضای استان است.
او با بیان اینکه از نقد سازنده و منصفانه استقبال می کنم، گفت: معتقدم که نقد براساس چارچوب هایی که دارد می تواند به تعالی و رشد جامعه کمک کند.
وی نقد را از غرض متفاوت دانست و افزود: از رسانه ها می خواهم نقد عملکردها را براساس تعریفی که از نقد می شود، ارائه کنند و از این طریق به توسعه استان کمک نمایند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این دیدار فعالیت های خبری ایرنا در استان را مورد تقدیر قرار داد و بر افزایش سطح همکاری ها بین دستگاهای فرهنگی در راستای توسعه فرهنگی تاکید کرد.
پریسا محمدی، یکی از شاخص های مهم فرهنگی را حوزه کتاب دانست و افزود: در این حوزه برنامه های مختلفی برای انس هرچه بیشتر مردم با کتاب در نظر گرفته شده است.
او یکی از حرکت های فرهنگی در استان را معرفی شهرستان اسلام آباد غرب به عنوان پایتخت کتاب ایران ذکر کرد و گفت: از همه ظرفیت های ممکن استان برای اینکه این شهر پایتخت کتاب ایران شود، استفاده خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: باید از پتانسیل بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد برای تحقق این امر استفاده کرد و با توانمندی و ظرفیتی که اسلام آبادغرب دارد این اتفاق خواهد افتاد.
مشروح این گفت و گو روز شنبه اول اردیبهشت در ایرنا منتشر می شود.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.