آیت الله امان نریمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عید مبعث روز جشن و شادمانی امتی است که توسط بهترین بنده خدا از بند گمراهی و اسارت نفس رهانیده شده و عزت و کرامتی دوباره یافت.
وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) به رسالت و پیامبری مبعوث شدند تا جهالت، گمراهی، تعصبات کورکورانه، زنده به گور کردن دختران و کرامت پایمال شده مردم فقیر و ضعیف پایان یابد.
آیت الله نریمانی خاطرنشان کرد: همانگونه هم که در روایات متعدد بیان شده وظیفه و رسالت پیامبر (ص) آگاهی بخشی به انسان ها و زنده کردن ارزش ها و کرامات انسانی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق فرموده پیامبر مکرم اسلام (ص) قیمت جان انسان بهشت است و آدم نباید خود را به کمتر از بهشت بفروشد، کما اینکه دین اسلام نیز ارزش زیادی برای انسان قائل و در همه حال بر حفظ شان و کرامت افراد تاکید کرده است.
وی در پایان اظهار کرد: تمسک به پیامبر (ص) و انجام دستورات دین اسلام عاقبت بخیری در دنیا و آخرت را برای آدمی به همراه خواهد داشت و دنبال کنندگان احکام الهی سعادتمندان واقعی هستند.
پبامبر اسلام (ص) در روز 27 رجب سال 40 عام الفیل، (13 سال پیش از هجرت) و در غار حرا از سوی خداوند متعال به عنوان آخرین پیامبر الهی مبعوث شدند.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.