به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده و روستای خانم آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان با 26 خانوار، 88 نفر جمعیت دارد.
زلزله سال گذشته، به یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و روستای خانم آباد شهرستان روانسر نیز از جمله این روستاها است که دچار خسارات فراوانی شد.
با گذشت پنج ماه از این حادثه ویرانگر، آهنگ عمران و آبادانی در این روستا به گوش می رسد و همت مردم و تلاش مسئولان، نوید بخش تولد دوباره روستای خانم آباد است.
دستگاه های خدمات رسان شهرستان روانسر در کنار همت عالی مردم قرار گرفته اند و برای آبادانی این روستا تلاش می کنند.

**تا پایان بازسازی همراه آسیب دیدگان خواهیم بود
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان روانسر در تشریح خدمات رسانی به این روستا گفت: در مجموع در این روستا 26 واحد مسکونی تخریب شد که کار بازسازی این واحدها در دستور کار است و تا پایان بازسازی ها همراه آسیب دیدگان خواهیم بود.
حسین خانی بیان کرد: مالکان واحدهای خسارت دیده به بانک معرفی و انعقاد قرارداد را انجام داده اند.
وی گفت: پی کنی و فونداسیون 21 واحد به اتمام رسیده، 6 واحد در مرحله اسکلت سازی و سقف و 2 واحد هم به مرحله سفت کاری رسیده اند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روانسر اضافه کرد: آزادسازی اقساط از سوی بانک مسکن از مهمترین خواسته ها و مطالبات این مردم است که بنیاد مسکن نیز با توجه به پیشرفت فیزیکی ساخت و سازها، اقساط را آزاد می کند و ما هم پیگیر هستیم که روند خدمات رسانی ها با جدیت و به سرعت پیگیری شود.

** صرف 650 میلیون ریال برای بازسازی برق
مدیر اداره برق روانسر نیز به تشریح خدمات رسانی این اداره پرداخت و گفت: در جریان زلزله اخیر شبکه برق روستای خانم آباد دچار خسارت شد و این موضوع در دستور کار قرار گرفت.
جمشید رشیدی افزود: با پیگیری های فراوان 650 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی شبکه برق این روستا از محل اعتبارات ستاد بحران اختصاص یافت و پروژه به پیمانکار واگذار شد.
وی ادامه داد: تعویض 700 متر شبکه فشار ضعیف هوایی سیم به کابلی و ایجاد یک دستگاه پست هوایی و احداث 120 متر شبکه 120 کیلو ولت از اقدام هایی بود که برای بازسازی و نوسازی شبکه برق این روستا انجام گرفت.

** پرداخت حدود 3 میلیارد ریال خسارت در حوزه دام
مدیر جهاد کشاورزی روانسر نیز به بیان اقدام های این مدیریت اشاره کرد و گفت: در مرحله اول پرداخت تسهیلات بلاعوض به واحدهای دامی خسارت دیده این روستا، 2 میلیارد و 850 میلیون ریال پرداخت شده است.
کامران کریمی افزود: در زلزله 21 آبان سال گذشته 19 واحد دامی در این روستا خسارت دیدند و به صاحبان هر یک از این واحدها 150 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض اعطا شده که بنابه پیشرفت ساخت و سازها اقساط دوم نیز پرداخت خواهد شد.
وی یادآور شد: برای هر کدام از این واحدهای خسارت دیده نیز پرونده تشکیل شده و پس از طی مراحل قانونی به هر واحد دامی 120 میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.

** آبرسانی به روستا تامین اعتبار شده است
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی روانسر نیز از تامین اعتبار برای آبرسانی به این روستا خبر داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته و همکاری های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، اعتبار آبرسانی به این روستا تامین شده و در ماه های آینده نیز مناقصه برگزار و پیمانکار شروع به کار خواهد کرد.
وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان تیر اهالی روستای خانم آباد از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند خواهند شد.

**روند خوب بازسازی واحدهای خسارت
فرماندار روانسر نیز در تبیین اقدام های دولت در روستای خانم آباد گفت: پیشرفت های خوبی برای بازسازی واحدهای خسارت دیده این روستا انجام شده اما این روند باید با سرعت بیشتری انجام شود.
حسین ویسمرادی افزود: موضوع آزاد سازی اقساط یکی از مهمترین مشکلات و خواسته های خسارت دیدگان است که به یک نارضایتی تبدیل شده و در این خصوص بانک مسکن و بنیاد مسکن باید هماهنگی و هم افزایی بیشتری داشته باشند.
وی تاکید کرد: با توجه به پیشرفت ساخت و سازها، اقساط باید آزاد شود تا مردم هرچه سریعتر واحدهای مسکونی را تکمیل نمایند.
فرماندار روانسر ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که موجب گلایه مندی اهالی این روستا شده افزایش قیمت ها به ویژه در بخش آهن آلات است که سازمان صنعت، معدن، تجارت و تعزیزات حکومتی باید این موضوع را پیگیری کند.
ویسمرادی افزود: قیمت ها افزایش نامتعارفی داشته و تسهیلاتی که برای آسیب دیدگان در نظر گرفته شده پاسخگوی هزینه ها نخواهد بود.
وی اظهار کرد: آنچه که وظیفه دستگاه های اجرایی بوده از قبل اصلاح شبکه برق، تامین اعتبار برای آبرسانی و اجرای طرح هادی انجام شده و یا در حال پیگیری است.
گزارش از یوسف فتاحی
8066/745
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.