هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح سامانه گرمسیری در غرب استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پروژه تعدادی از شهرستان های استان را در راستای توسعه با محور آب زیرپوشش قرار می دهد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه این پروژه در سال 96 باید به اتمام می رسید اما بنا به دلایلی از جمله زلزله کرمانشاه اتمام آن با تاخیر انجام می شود.
به گفته او، هرچند به خود سازه های پروژه در زلزله آسیبی نرسید اما حدود سه ماه کارگاه آن تعطیل شد.
بازوند در خصوص پیشرفت این طرح نیز گفت: تونل اصلی مرحله یک نوسود 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تونل بازی دراز نیز تا 80 درصد پیشرفت دارد که تا پایان شهریور به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: کار ساخت سد ازگله که حلقه وصل تونل نوسود است رو به اتمام می باشد و در مجموع هزینه این طرح در 2 بخش کرمانشاه و ایلام 6 هزار میلیارد تومان است.
بهروز مرادی سرپرست شرکت توسعه آب و نیروی ایران نیز گفت: با عملیاتی شدن سامانه گرمسیری حدود 24 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان کرمانشاه در 2 بخش توسعه و بهبود زیرپوشش قرار می گیرد.
البته وی در حالی این آمار را ارائه داد که خسرو شهبازی مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمانشاه این رقم را 33 هزار هکتار اعلام کرد.
مرادی با بیان اینکه سهم استان کرمانشاه از سامانه گرمسیری 55 درصد و استان ایلام 45 درصد است، افزود: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم این سامانه را افتتاح کنیم.
وی در خصوص طرح سردسیری نیز گفت: این طرح از سمت پالنگان باید اجرایی شود که مطالعات آن هنوز کامل نشده است.
طرح گرمسیری که برای مهار آب های مرزی در غرب کشور عملیاتی شده است به طول 400 کیلومتر آب را از ازگله در استان کرمانشاه به موسیان دهلران در استان ایلام انتقال می دهد.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.