فرماندار قصرشیرین در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفـت: استاندار کرمانشاه و هیات همراه پس از ورود به این شهرستان علاوه بر بازدید از طرح های عمرانی در دست اقدام در بخش آب ، از نزدیک در جریان روند اجرای کار قرار گرفت.
فرامرز اکبری اظهارداشت: استاندار کرمانشاه در بدو ورود به قصرشیرین از سد شهدای گمنام این شهرستان بازدید کرد.
وی حجم ذخیره آب سد شهدای گمنام قصرشیرین را 67 میلیون متر مکعب است و طول تاج آن را نیز 463 متر اعلام کرد و افزود: آب های ذخیره شده در پشت این سد ، بیش از چهار هزار و 200 هکتار از زمین های این شهرستان را تحت پوشش قرار می دهد.
وی با بیان این که نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه از طرح سامانه گرمسیری که از جمله طرح های عمرانی مهم و در دست اقدام است بازدید کرد، از مزایای طرح سامانه گرمسیری را تامین آب در بخش کشاورزی و صنعت اعلام کرد و گفت: در این طرح 43 کیلومتر خط تونل انتقال آب پیش بینی شده که بخشی از آن در قصرشیرین است.
فرماندار قصرشیرین ، طول تونل انتقال آب شهدای بازی دراز که بخشی از طرح سامانه گرمسیری را شامل می شود ، هشت و نیم کیلومتر ذکر کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته تاکنون 6 کیلومتر از این تونل حفر شده است.
فرامرز اکبری اظهار داشت: این طرح با پیمانکاری قرارگاه خاتم از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است و با توجه به سختی کار ، کارها به خوبی پیش می رود.
طرح سامانه گرمسیری از طرح های کلان در حوزه منابع آبی کشور است که می تواند بخش عظیمی از زمین های دیم را زیرپوشش قرار دهد.
اجرای طرح سامانه گرمسیری بیش از 120 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دیم استان های ایلام و کرمانشاه را زیرپوشش خود قرار می دهد.
با اجرای طرح سامانه گرمسیری، حدود 900 میلیون متر مکعب آب در اختیار استان های کرمانشاه و ایلام قرار می گیرد که طبق گفته مسئولان بزرگترین دستاورد اجرای این طرح بزرگ، آبی کردن 50 هزار هکتار از زمین های دیم شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین است.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه ، با عراق 186 کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرزها ، 2 مرز رسمی و بین المللی پرویزخان و خسروی واقع شده است.
7079/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.