به گزارش ایرنا ، حسن یونس سینکی روز پنجشنبه پس از بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه افزود: به نظر می رسد سیستم بانکی آن چنان که شایسته و بایسته بود ، ساختار تصمیم گیری اش را متناسب با شرایط ویژه ناشی از زلزله ، برای اعطای تسهیلات به آسیب دیدگان اصلاح نکرد.
وی با اشاره به گلایه های صنعتگران از بانک ها ادامه داد: این شیوه بانک ها سبب شده است امکان استفاده از تسهیلات مقرر ابلاغی برای واحدهای صنعتی آسیب دیده از زلزله فراهم نشود.
وی گفت: در جلسه ستاد تسهیل استان تصمیمات تازه ای اتخاذ شد و حتما موضوع اعطای تسهیلات را به شکل ویژه پیگیری خواهم کرد تا حل و فصل شود.
او گفت: البته اتفاقان خوبی هم افتاده ، آن طور که مسئولان شهرک صنعتی و فرماندار سرپل ذهاب اعلام می کنند از 67 واحد آسیب دیده در زلزله ، 17 واحد صنعتی به کار بازگشته اند و این به معنای اشتغال دوباره 260 نفر است.
او در خصوص مساله اعطای تسهیلات به واحدهای صنفی نیز گفت: آنها نیز مشکلاتی شبیه واحدهای صنعتی دارند اما شدت آن کمتر است.
سینکی گفت: حل مشکلات واحدهای صنفی را نیز در کمیسیون عالی نظارت پیگیری خواهیم کرد.
در زلزله 21 آبان سال گذشته، 186 واحد صنعتی در 10 شهرستان استان کرمانشاه دچار خسارت شد که رقم خسارت وارده به این واحدها 657 میلیارد ریال است.
با تخریب این تعداد واحد تولیدی، 2 هزار و 750 نفر بیکار شدند.
برای بازسازی این واحدها 2 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.