به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام آیت عباسی روز چهارشنبه در اختتامیه طرح نوروزی آرامش بهاری ویژه امام زادگان و بقاع متبرکه کرمانشاه افزود: 70 نفر از مبلغینی که در قم آموزش دیده بودند به 32 هزار نفر مشاوزه دینی و خانوادگی داده اند.
وی با اشاره به اهمیت توجه به امام زادگان و بقاع متبرکه بیان داشت: امروزه این اماکن به صورت قطب فرهنگی در جهت تقوبت مبانی دینی و برای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن درآمده اند.
او ضمن گلایه از برخی مسئولان استان در خصوص توسعه بقاع گفت: 2 سال است که می خواهیم بقاع امام زاده باقر بیستون و امام زاده ابراهیم طاقبستان را توسعه بدهیم اما میراث فرهنگی اجازه این کار را به ما نمی دهد.
به گفته وی، مردم علاوه بر پارک نیاز به فضایی برای آرامش روحی در کنار بقاع متبرکه دارند و زمانی که انسان از همه جا برید این امام زادگان هستند که پناهگاه مردم هستند.
مدیرکل اوقاف کرمانشاه با بیان اینکه نباید به دنبال نسخه های غربی ایجاد سالن تئاتر و موسیقی باشیم تاکید کرد که مردم ما به خدا، پیامبر و اهل بیت اعتقاد دارند و هنگام گرفتاری به آنها متوسل می شوند.
حجت الاسلام عباسیان، همچنین ضمن انتقاد از وضعیت امام زاده سیده فاطمه کرمانشاه گفت: کل اطراف این امام زاده غارت شده است و فقط 80 متر برای خود امام زاده فضا باقی مانده است.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 45 امامزاده و بقعه متبرکه است.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.