بابک طاهریان روز سه شنبه به ایرنا افزود: اکثر گردشگران در بخش تبلیغات و اطلاع رسانی اعم از ارائه دفترک، دسترسی به راهنمای رایگان، نصب بنرهای اطلاع رسانی، نظافت و پاکسازی خوب مجموعه از چگونگی ارائه این تسهیلات رضایت داشتند.
به گفته وی، 10 راهنمای گردشگری معبد آناهیتا در نوروز امسال به صورت افتخاری اطلاعات تاریخی به گردشگران ارائه کردند که رضایت اکثریت مسافران را به همراه داشت.
دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی کنگاور نیز گفت: در سال جاری برنامه ریزی صورت گرفته در آماده سازی شهر از سوی کلیه ارگانهای مرتبط، از انسجام بیشتری نسبت به سال گذشته برخوردار بود.
منوچهر پاشایی افزود: برگزاری خیمه معرفت با حضور روحانیون به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل شرعی در امام زاده ابراهیم (ع)، ایجاد ایستگاه شادمانه برای کودکان، برگزاری پویش نه به تصادفات، ایستگاه از ما بپرسید برای پاسخگویی و ارائه خدمات اطلاع رسانی به گردشگران در ورودی شهر، ایستگاههای پلیس برای حفظ امنیت گردشگران و رفع بروز مشکلات احتمالی، استقرار آتش نشانی، اورژانس و ایستگاههای درمانی و هلال احمر، گشت اجرائیات شهرداری، امنیت و کنترل ترافیک مسیرهای ورودی به معبد آناهیتا، تیم های نظارتی بهداشت و برپایی غرفه های صنایع دستی و سیاه چادر از جمله خدماتی بود که ستاد تسهیلات سفر کنگاور برای گردشگران در نظر گرفته بود.
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کنگاور همچنین گفت: در تعطیلات نوروز امسال 80 هزار گردشگر، از جاذبه های تاریخی، گردشگری، مذهبی و دست ساز این شهرستان بازدید کردند.
وی بیان کرد: روستای هدف گردشگری فش با پتانسیل های طبیعی و سراب زیبا، وجود کارگاه سازهای سنتی در این روستا، طبیعت بکر خزل غربی و سراب ها و چشمه های جوشان این منطقه در این ایام، پذیرای گردشگران زیادی بوده است.
پاشایی یاداور شد: از این تعداد گردشگر و مسافر نوروزی، یک هزار و 300 نفر در مراکز اقامتی این شهرستان پذیرش و اسکان داده شده اند.
معبد آناهیتا، پل تاریخی کوچه ، گودین تپه، امامزاده سید جمال الدین، سراب های کنگاور، امامزاده ابراهیم و امامزاده باقر بهاءالدین از مهمترین آثار تاریخی و مذهبی شهرستان کنگاور است.
8066/7447
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.