به گزارش خبرنگار ایرنا، تمام صحن شهرستان صحنه اعم از منازل، اماکن تجاری، ادارات و مدارس به جز آنچه که در زمین های کشاورزی و تابع قانون اصلاحات ارضی است و بخشی از زمین هایی که مشمول قانون 147 و 148 قانون ثبت بوده تا به حال به نام کمیته امداد امام (ره) بوده است.
امروز در نشستی مشترک با حضور نماینده حقوقی کمیته امداد امام (ره)، نماینده مردم شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی و فرماندار صحنه در فرمانداری این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

** تعیین تکلیف بعد از 40 سال
نماینده مردم شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای در این نشست گفت: در نتیجه مذاکرات و رایزنی هایی که از سال های گذشته با مدیران کمیته امداد انجام داده ایم بالاخره با نظر مثبت آنها و پیگیری های فرماندار صحنه، امروز شاهد تعیین تکلیف انتقال سندهای مالکیت زمین های تحت تملک کمیته امداد بودیم.
حسن سلیمانی با اشاره به موضوع مالکیت کمیته امداد در کل صحن شهر صحنه افزود: بی شک این موضوع مشکلات زیادی را در بحث دریافت تسهیلات نقل و انتقالات و وثایق ساخت و ساز و سایر بخش ها برای مردم ایجاد کرده است که انتظار می رود با تلاش مسئولان اجرایی و کمیته امداد، ثبت اسناد و املاک و شورا و شهرداری و همکاری مردم این موضوع سریعتر مرتفع شود.
نماینده مردم شرق کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه نقل و انتقال زمین ها و املاک نیز گفت: در صحبت هایی که با مسئولان کمیته امداد و اداره ثبت و پیگیری های فرماندار صورت گرفته توافق شده که با دریافت جزیی از قیمت کارشناسی به گونه ای که به مردم فشار یا اعصار نیاید، کار انجام پذیرد.
نماینده امور حقوقی و املاک کمیته امداد نیز در این نشست گفت: رسالت و هدف اصلی این نهاد در این امر بر جابجایی و انتقال سند است و برای این امر هر روز دفتر کمیته امداد شهرستان صحنه فعال است تا با سرعت و بدون بوروکراسی و فشار به مردم این مهم محقق شود.
محمد گشته، با اشاره به آمادگی کامل کمیته امداد در بحث انتقال سند اراضی و املاک شهرستان صحنه، افزود: تشکیل جلسات کارشناسی با ادارات اجرایی ظرف امروز و روزهای آتی برگزار خواهد شد تا با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انتقالات مذکور انجام پذیرد.
فرماندار صحنه نیز در این زمینه گفت: در ابتدای انقلاب تمام املاک دکتر معاون و فرزندان او در اجرای حکم قانونی مصادره و به تملک کمیته امداد امام درآمده بود که متاسفانه این حکم به تمام املاک شهروندان صحنه تعمیم داده شده بود و تا به حال موفق به اخذ سند ثبتی آن نشده بودند که با وجود پیگیری های مکرر از سوی نمایندگان مجلس در دوره های مختلف و مدیران اجرایی در سطوح مختلف به عنوان یک مطالبه مردمی بی نتیجه مانده بود.
نورالدین فرزادی پور، در خصوص چگونگی تحقق این موضوع اظهار کرد: در پی یک گردش کار مجدد که از پنج ماه پیش و در پی نشست مشترک نماینده مردم در مجلس، فرماندار و نماینده حقوقی و املاک کمیته امداد برگزار شد، توافق هایی برای تعیین تکلیف املاک صورت گرفت که متعاقب آن فرآیند کار پی گیری شد.
وی یادآوری کرد امروز هم در راستای اعلام نتایج و تعیین تکلیف نهایی این موضوع، نتیجه نهایی مورد توافق قرار گرفته و تفاهم نامه ای منعقد شده است.
فرماندار صحنه همچنین با قدردانی از مدیران کمیته امداد و نماینده مردم شرق استان و نگاه مثبت دولت خدمتگزار برای انجام این کار مهم بعد از 40 سال گفت: امروز خوشحالیم که به مردم نوید سنددار شدن املاکشان را بدهیم.
وی اضافه کرد: یک هزار و 707 پلاک املاک در صحنه آماده انتقال سند از کمیته امداد به نام مردم است.
وی تاکید کرد با توجه به اینکه برای این زمین ها ممیزی انجام نشده است و مساحت آنها مشخص نیست، گفت: آنچه مهم است اینکه این نقل و انتقالات که یکی از دلایل عدم ساخت و ساز و توسعه شهری تا به حال بوده، مرتفع شده است.
فرماندار صحنه از مردم خواست هرچه سریعتر نسبت به ارائه درخواست و انجام کارهای اداری انتقال سند اقدام کنند تا این مشکل 40 ساله مردم صحنه برطرف شود.
شهرستان صحنه با 77 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.