احسان ایمانی هرسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که بیکاری و فقدان مهارت یکی از علل گرایش به اعتیاد و بزهکاری است، بنابراین داشتن مهارت در فرد ضمن ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، به تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی وی کمک می کند.
وی ادامه داد: تمام رشته‌ های آموزش فنی و مهارتی در زندان‌ها براساس سرفصل‌ها و استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ‌ای با اولویت آموزش‌های عملی توسط مربیان انجام می شود.
وی با بیان اینکه با اشتغالزایی بسیاری از معضلات جامعه از بین می‌رود، یادآور شد: آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های اشتغال نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری و جرائم دارد.
وی تصریح کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کرمانشاه در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکرد جدید تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم کردن زمینه اشتغال موجبات بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه را فراهم کند.
ایمانی هرسینی با تاکید بر اینکه فراگیری آموزش‌های مهارتی با ایجاد اشتغال برای زندانیان در بازگشت موثر آنان به جامعه اهمیت دارد، گفت: آموزش‌های فنی و مهارتی به مددجویان موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان شده و این آموزش‌ها باعث ایجاد انگیزه، امید به زندگی و اشتغال آنان پس از آزادی از زندان می‌شود.
آموزش های فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در 234 آموزشگاه فعال بخش خصوصی و 20 مرکز دولتی ارائه می شود.
استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت دارد که آخرین نرخ بیکاری آن در پاییز سال گذشته بیش از 25 درصد اعلام شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.