رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: خانمی که به خاطر شک بی‌مورد به همسر خود اقدام به جعل عنوان و ایجاد مزاحمت کرده بود با تلاش مأموران پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ "علی کریمی" در این باره اظهار داشت: متهم با سوء‌استفاده از تصاویر پروفایل فرد شاکی اقدام به ایجاد پروفایلی جعلی کرده و با این ترفند اقدام به ایجاد مزاحمت در فضای مجازی کرده است.

وی افزود: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع انتشار و سوءاستفاده از تصاویر خصوصی در فضای مجازی، مراتب برای رسیدگی در دستور کار این پلیس قرار گرفت. 

سرهنگ کریمی ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات جمع‌آوری شده مشخص شد خانم متهم با کپی‌برداری از اطلاعات و تصاویر شخصی پروفایل شاکی، اقدام به ایجاد پروفایلی جعلی کرده است که در نهایت با اقدامات تخصصی انجام شده شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه افزود: متهم ضمن اعتراف به بزه انتصابی عنوان کرد که نسبت به رابطه همسرش با فرد شاکی که خانمی دیگر است شک داشته و تصمیم گرفته که از این طریق به حقیقت دست پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه در این پرونده، متهم با سوء‌استفاده از مطالب منتشر شده از سوی خانم شاکی مرتکب جرم شده است، گفت: استفاده کنندگان از شبکه‌های اجتماعی باید بدانند تمامی افراد به تصاویر پروفایل آنها دسترسی دارند و نباید آن را به آلبومی برای عکس های شخصی تبدیل کنند. 

سرهنگ کریمی یادآور شد: انتشار عکس، فیلم، مشخصات کارت بانکی و مطالب خصوصی و مهم کاربر در شبکه‌های اجتماعی یک اشتباه بزرگ است که به راحتی می‌تواند از سوی دیگر افراد مورد سوء استفاده قرار گیرد.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه، تاکید کرد: هرگونه استفاده از فیلم، تصاویر و یا اطلاعات خصوصی دیگران در فضای سایبر جرم بوده و در صورت شکایت شاکی با مجرمین برخورد خواهد شد. 

وی در پایان گفت: کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.