به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان افزود: در شهر کرمانشاه 22 واحد تخریبی و در دالاهو نیز 63 واحد تخریبی داریم اما تاکنون در هر یک از این شهرها فقط یک پروانه ساخت صادر شده است.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها می توانند یک روزه پروانه ساخت صادر کنند از فرمانداران خواست در این خصوص ورود پیدا کنند.
بازوند در این جلسه همچنین از عملکرد سازمان نظام مهندسی کرمانشاه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شاهد حضور کمرنگ مهندسان ناظر استان در مناطق زلزله زده هستیم.
او افزود: نظام مهندسی استان به ازای هر متر مربع طراحی و نظارت 100 هزار ریال از ما پول می گیرد در حالی که نظام مهندسی استان های دیگر حاضر بودند برای ما با مبالغ 30 هزار و 50 هزار ریال کار کنند.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اعتبارات عمرانی استان نیز اشاره کرد و گفت: با اینکه برای اولین بار تخصیص صد در صدی اعتبارات عمرانی را داشتیم اما متاسفانه 33 درصد آن قرار است به صورت اسناد خزانه با سر رسید سال 99 پرداخت شود این در حالی است که در ابتدا قرار بود تمام اعتبارات عمرانی استان به صورت نقدی پرداخت شود.
وی از نمایندگان استان خواست تا در این زمینه بخصوص موضوع پرداخت نقدی کمک 170 میلیارد تومانی دفتر مقام معظم رهبری به استان رایزنی لازم را انجام دهند.
در این جلسه بازوند همچنین به موضوع احداث راه آهن کرمانشاه به اسلام آبادغرب پرداخت و گفت: بودجه هزار میلیارد تومانی برای این طرح در نظر گرفته شده که به زودی مصوبه آن ابلاغ می شود و طبق صحبت هایی که با پیمانکار داشته ایم این طرح می تواند 2 ساله به اتمام برسد.
وی در خصوص چارت اداری راه آهن کرمانشاه نیز بیان داشت: راه آهن کرمانشاه هم اکنون زیرنظر حوزه اراک قرار دارد و با فرض ادامه راه آهن کرمانشاه به خسروی نیازمند ایجاد اداره کل استان کرمانشاه از نهاوند تا خسروی هستیم که مجوز این موضوع باید توسط سازمان امور استخدامی کشور صادر شود.
استاندار کرمانشاه در ادامه به موضوع احداث بندر خشک در استان کرمانشاه نیز پرداخت و از مسکن و شهرسازی خواست نتیجه کارشناسی امکان سنجی این طرح که با 150 میلیون تومان انجام شده است، به زودی مشخص شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7457/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.