خلیل حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان کالای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال 95، از لحاظ ارزش رشد 9 درصدی داشته است.
او گفت: 948 میلیون و 723 هزار و 152 دلار با وزن 2 میلیون و 614 هزار و 178 تن از کالاهای صادر شده مربوط به گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه بوده است.
وی ادامه داد: سایر گمرکات نیز در این مدت یک میلیارد و 75 میلیون و 146 هزار و 688 دلار کالا را با وزن یک میلیون و 818 هزار و 991 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه، عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهر، سرکه یخ نزده، لوازم خانه داری و پاکیزگی، ظروف ملامین، کاشی و سرامیک، کولرهای آبی و نوار لبه و روکش اوراق فشرده چوبی ذکر کرد.
او، گونی پلاستیکی دوخته شده، گرید لوله به صورت پودر، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، نایلون پلاستیکی، انواع ظروف پلاستیکی و سیمان را از دیگر کالاهای صادر شده از مرزهای استان عنوان کرد.
وی تصریح کرد که بیشتر این کالاها به کشور عراق صادر شده است.
وی بیان کرد: در سال 1396 در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 41 کشور صادرات قطعی انجام شده است.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به این کشور را به خود اختصاص می دهد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.