محمودرضا نیازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 13 جایگاه عرضه سوخت سی ان اجی که قبل از این به علت رعایت نکردن الزام های استاندارد و در راستای تأمین ایمنی و سلامت شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، گاز آنها قطع شده بود با شروع فرآیند استانداردسازی، دوباره به چرخه عرضه سوخت بازگشتند.
وی همچنین به کنترل مستمر جایگاه‌های توزیع سوخت گاز طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: طبق قانون باید جایگاه‌های سوخت گاز طبیعی به صورت دوره‌ای مورد کنترل و بازرسی قرار گیرند.
نیازی افزود: استفاده از گاز CNG در خودروها از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای کاهش مصرف بنزین و کنترل آلودگی هوا است که بهره‌مندی از این نعمت خدادادی با وجود مزیت‌ها و فوایدی که دارد نیازمند بررسی‌های دوره‌ای تجهیزات گازسوز به ‌ویژه جایگاه های سی ان جی است.
مدیرکل استاندارد کرمانشاه در ادامه قطع گاز جایگاه‌های CNG غیراستاندارد را امری ضروری برشمرد و گفت: قطع گاز این جایگاه ها که به لحاظ درجه خطرآفرینی دارای وضعیت بحرانی هستند، با هماهنگی شرکت ملی گاز در دستور کار اداره کل استاندارد استان قرار دارد.
وی ادامه داد: علاوه بر جایگاه های عرضه سوخت، مخازن CNG نصب ‌شده بر روی خودروهای دوگانه سوز نیز از جمله تجهیزات پراهمیت و دارای ضریب حساسیت و ایمنی بسیار بالاست که با توجه به تحمل فشار بالای کاری، باید در فواصل زمانی معین مورد بازرسی‌های چشمی، آزمون‌های هیدرواستاتیک و در صورت لزوم و حسب تشخیص شرکت بازرسی کننده، مورد آزمون‌های تکمیلی قرار بگیرد.
نیازی همچنین با اشاره به اینکه به منظور ایمنی و جلوگیری از خطرات ناشی از انفجار سیلندرهای تحت فشار خودروهای گازسوز، این مخازن هر سه سال یکبار باید مورد ارزیابی تکمیلی قرار گیرند، گفت: این خودروها قبل از ورود به مراکز معاینه فنی باید تست مخزن را در مراکز بازرسی CNG انجام داده و سپس نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.