به گزارش ایرنا، جلیل بالایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مجموعه تاریخی طاق بستان با این میزان بازدید کننده در صدر آثار و مکان های تاریخی استان کرمانشاه قرار دارد.
وی ادامه داد: در ایام نوروز 97 سعی کرده ایم تا با اجرای برنامه های شاد و متنوع، خاطره ای خوب از استان کرمانشاه را برای گردشگران رقم بزنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: برپایی دهکده عشایری در محوطه تاریخی تاق بستان با عرضه سوغات، آش ها و شیرینی های محلی و نیز پخت نان ساجی از جمله این برنامه ها است.
به گفته وی، نمایشگاه صنایع دستی محوطه تاریخی طاق بستان نیز در نوروز امسال با استقبال گسترده گردشگران و میهمانان نوروزی مواجه شد.
وی نوروزگاه طاق بستان را از مهمترین نوروزگاه های استان برشمرد و گفت: این نوروزگاه هر روز عصر از ساعت 15 تا 17 برنامه های مفرحی را برای گردشگران اجرا می کند که تاکنون بسیار مورد توجه آنان قرار گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال گسترده ای که در ایام نوروز از محوطه تاریخی طاق بستان شده ساعت کار این محوطه تا حضور آخرین گروه گردشگران در محوطه ادامه دارد.
آثار تاریخی طاق بستان مربوط به دوران ساسانیان است و مسئولان استان کرمانشاه تلاش می کنند این مجموعه تاریخی را در فهرست آثار تاریخی جهانی ثبت کنند.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.