خسرو شهبازی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری در صورتی که گندم تحویلی کشاورزان بین 2 تا چهار درصد سن زدگی داشته باشد به ازای هر کیلوگرم 250 ریال از قیمت گندم آنها کاسته خواهد شد.
وی تصریح کرد: در صورتی که سن زدگی بیش از چهار درصد باشد به ازای هر کیلوگرم مبلغ 350 ریال از قیمت گندم تحویلی کاسته می شود.
وی تاکید کرد: ضروری است کشاورزان به مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها مراجعه کرده و با دریافت راهنمایی فنی نسبت به خرید سموم از فروشگاه های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.
شهبازی اضافه کرد: سمپاشی علیه آفت سن باید در ساعات گرم روز انجام گیرد و پیشنهاد می شود سمپاشی حدفاصل ساعت 9 و نیم صبح تا 6 بعد از ظهر انجام شود و به هنگام سمپاشی نکات فنی رعایت شود.
شهبازی گفت: کشاورزان به هنگام سمپاشی از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند و از دستکش، ماسک و لباس کار مناسب برای سمپاشی استفاده کنند و بعد از پایان کار دست های خود را حتما با شوینده مناسب شستشو دهند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه به کشاورزان توصیه کرد علاوه بر سمپاشی علیه آفت سن و علفهای هرز باید همزمان از قارچ کش مناسب برای کنترل بیماریهای قارچی که تهدید کننده سلامت برگهاست اقدام کنند.
شهبازی تصریح کرد: بیماری قارچی از عواملی است که اگر با آن مقابله نشود باعث کاهش تولید محصول می شود.
کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
میزان تولید گندم آبی و دیم استان در سال زراعی 96-95 بیش از 841 هزار تن بود که از این میزان بیش از 646 هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.