سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان دید افقی ناشی از ورود گرد و غبار در آسمان قصرشیرین طی امروز سه هزار متر از حد استاندارد هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.
امیر پرویز نجفی اظهار کرد: همچنین هم اکنون باد با سرعت هفت متر بر ثانیه معادل 25 کیلومتر بر ساعت در قصرشیرین در حال وزیدن است.
وی اظهار کرد: بیشترین میزان سرعت وزش باد طی 24 ساعت گذشته در این شهرستان مرزی 13 متر بر ثانیه معادل 46 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.
وی، دمای کنونی هوای قصرشیرین را 30 درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت موجود در هوا را 15 درصد اعلام کرد.
سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین افزود: از ابتدای فروردین تاکنون تنها دومین روز از نوروز غبار نداشتیم و مابقی روزها این شهرستان درگیر گرد و غبار بوده است.
براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، ناپایداری هوا شامل وزش باد و گرد و غبار در چند روز آینده به صورت نسبی بر جو منطقه حاکم است.
شهرستان مرزی قصرشیرین پارسال در مجموع 106 روز درگیر آلودگی ناشی از گرد و غبار بود که این مهمان ناخوانده تهدیدی برای سلامت ساکنان این مناطق است.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
طبق توصیه پزشکان شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.