علیرضا مرادی بیستونی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با همکاری سازمان تاکسیرانی کرمانشاه از ابتدای نوروز در حال اجراست.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح پنج دستگاه تاکسی ون مزین به بنر تورهای رایگان کرمانشاه گردی در مجموعه تاق بستان مستقر شده است.
معاون گردشگری استان تصریح کرد: این برنامه تا پایان تعطیلات نوروزی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 17 اجرا می شود.
وی یادآورشد: در این طرح بازدید از تکیه معاون الملک، تکیه بیگلر بیگی و مجموعه بازار کرمانشاه انجام می شود.

**بازدید روزانه 1500 گردشگر از تکیه معاون الملک
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، از بازدید روزانه هزار تا هزار و 500 گردشگر از تکیه معاون الملک خبر داد.
مرادی بیستونی با بیان اینکه هر ساله شاهد افزایش تعداد بازدیدکنندگان از تکیه معاون الملک هستیم، اظهار کرد: باتوجه به نقوش و ویژگی های خاصی که این بنای تاریخی دارد، برای کسانی که اولین بار از آن بازدید می کنند، بسیار جذاب و دیدن از آن لذت بخش است.
وی ادامه داد: زیبایی های این اثر تاریخی باعث می شود که گردشگرانی که از آن بازدید کرده اند، مُبلغی برای افزایش تعداد بازدیدکنندگان آن در آینده شوند.
او از استقبال گسترده گردشگران از تکیه معاون الملک در نوروز97 خبر داد و گفت: بطور میانگین روزانه هزار تا هزار و 500 نفر از این بنای تاریخی بازدید می کنند.
وی با بیان اینکه تکیه معاون الملک در اواخر دوره قاجار ساخته شده است، افزود: این مجموعه کامل شامل حمام بزرگ، حمام کوچک و بخش هایی چون زینبیه، عباسیه و حسینیه است که هرکدام در زمان خود کاربردی داشته اند.
وی به وجود یک موزه مردم شناسی در تکیه معاون الملک اشاره کرد و یادآور شد: در این موزه اشیاء، ادوات و نحوه زندگی مردم بومی این منطقه به نمایش درآمده است.
وی تاکید کرد: کاشی کاری این اثر تاریخی و تنوع نقوش در کاشی های بکار رفته، آن را به بنایی منحصر به فرد تبدیل کرده است

**استقبال چشمگیر گردشگران در روستای هجیج
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه به استقبال چشمگیر گردشگران در نوروز امسال در مقایسه با سال های گذشته از روستای هجیج اشاره کرد و گفت: روزانه به صورت میانگین بین سه تا چهار هزار گردشگر از این روستا بازدید می کنند.
وی ادامه داد: با راه اندازی چندین مسافر کاشانه در روستای هجیج ظرفیت اقامت 120 گردشگر را در هرشب فراهم شده است.
مرادی بیستونی در ادامه از برپایی چهار غرفه صنایع دستی در قالب سیاه چادر در این روستا خبر داد و گفت: در این غرفه ها محصولات باغی، صنایع دستی، نان کلانه، شیرینی و سوغات محلی عرضه می شود.
وی نزدیکی دریاچه سد داریان به این روستا را عاملی برای جذب گردشگران بیشتر عنوان کرد.
وی اضافه کرد: امامزاده سید عبیدالله، چشمه بل، خانه های پلکانی و طبیعت بکر و بی نظیر از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری این روستای توریستی هستند.
براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه بیش از 151 هزار و 105 میهمان و گردشگر نوروزی در استان اقامت داشته اند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 600 روستا است.
در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
کتیبه و سنگ نوشته داریوش هخامنشی در بیستون تنها اثر جهانی ثبت شده استان کرمانشاه است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.