به گزارش ایرنا، جلیل بالایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، همچنین از اقامت 197 هزار و 867 میهمان و مسافر نوروزی در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: اسکان این تعداد گردشگر از 27 اسفند 95 تا پایان ششمین روز از فروردین 97 انجام گرفته است.
وی ادامه داد: این میزان اسکان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد نشان می دهد.
وی با بیان اینکه امسال شاهد رشد 28 درصدی بازدید از جاذبه های تفریحی، تاریخی و طبیعی استان بوده ایم، افزود: طاق بستان، بیستون، غار قوری قلعه و معبد آناهیتا نوروز امسال چهار جاذبه پربازدید استان بوده اند.
وی اظهار کرد: همچنین در راستای ارائه هرچه مطلوب تر خدمات به مسافران نوروزی تاکنون 841 مورد بازدید از واحدهای پذیرایی، اقامتی و تاسیسات گردشگری داشته ایم.
به گفته مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه، این میزان نظارت نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد رشد دارد.
در استان کرمانشاه علاوه بر مساجد تاریخی و جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته حدود 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.