به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری کرمانشاه افزود: این میزان اعتبار غیر از یک هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده راه آهن کرمانشاه و اعتبارات اختصاص داده شده از محل صندوق توسعه ملی به این استان است.
وی اختصاص این میزان اعتبارات به استان کرمانشاه را حدود چهار برابر بیشتر از اعتبارات اختصاص داده شده در دولت گذشته به این استان است.
روحانی تصریح کرد که سرجمع اعتبارات اختصاص داده شده به استان کرمانشاه در سه سال آینده به بیش از سه هزار میلیارد تومان می رسد.
رییس جمهوری با بیان اینکه از محل این اعتبارات می‌توانیم حرکت های بسیار خوبی برای توسعه استان کرمانشاه بر داریم، گفت: اطمینان دارم که شاهد توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه که یکی از استان‌های مهم و راهبردی کشور است، خواهیم بود.
وی همچنین با بیان اینکه شاهد توسعه اقتصادی استان کرمانشاه خواهیم بود، گفت: این استان ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی در بخش های آب، زمین، کشاورزی و همچنین جوانان فعال و با انگیزه و با همدلی و اتحادی که در استان وجود دارد به این شرایط دسترسی پیدا خواهیم کرد.
او در ادامه سخنان خود به سفر 27 تیر ماه سال 95 خود به کرمانشاه در قالب سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: 91 درصد از مصوبات آن سفر اجرایی شده و 9 درصد باقی مانده که میزان اعتبارات آن 356 میلیارد تومان است که دولت آن را تامین خواهد کرد.
دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه دولت تا آخر در کنار مردم مناطق زلزله زده است، گفت: همه خانه هایی که نیاز به بازسازی دارند بخصوص مناطق روستایی باید بازسازی و تا پایان تابستان سال 97 تحویل مردم داده شود.
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه کشور ما بر روی خط زلزله واقع شده است، گفت: باید منازل براساس اصول مقاوم سازی ساخته شود تا در زمان وقوع حوادثی مانند زلزله مشکلات و معضلات تخریب واحدهای مسکونی و عمومی را نداشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه دولت در حوزه انتقال آب در استان کرمانشاه سرمایه‌گذاری کلانی انجام داده است، افزود: باید ثمره این سرمایه گذاری را در حوزه اشتغال و رفع بیکاری می بینیم.
رئیس جمهوری همچنین از مرز به ‌عنوان یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب در زمینه رونق اقتصادی و توسعه استان و ایجاد اشتغال نام برد و تاکید کرد که روابط ایران با کشور عراق به عنوان یکی از همسایگان کرمانشاه بسیار خوب است که با استفاده از این ظرفیت می‌توان معضلات استان مانند بیکاری را برطرف کرد.
دکتر روحانی اتصال راه آهن کرمانشاه به اسلام آبادغرب را از برنامه های دولت دانست و گفت: به احتمال زیاد در دولت دوازدهم راه آهن به اسلام آباد غرب می رسد.
وی تاکید کرد که برنامه ما اتصال خلیج فارس و دریای عمان به دریای مدیترانه از طریق راه آهن کرمانشاه است.
وی با بیان اینکه کرمانشاه با این همه استعداد و ظرفیت نباید بیکار داشته باشد، گفت: متاسفانه این استان الان با معضل بیکاری رو به روست و باید راهکاری برای برون رفت از این معضل پیدا کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه برجام راه را برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در کشور باز کرده است، گفت: یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال و بیکاری در کشور و استان کرمانشاه جذب سرمایه های خارجی می‌باشد.
8066/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.