معصومه حسنی خونسار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به درخواست های مکرر مسئولان، اعضا و کتابداران کتابخانه های عمومی منطقه اورامانات، با عنایت ویژه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌های عمومی این منطقه به منابع اهل سنت تجهیز شده تا مردم این مناطق بهره لازم و کافی از این منابع را ببرند.
وی اظهار کرد: این منابع در 13 کتابخانه عمومی شهرستان های منطقه اورامانات شامل پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و روانسر قابل بهره برداری و استفاده اعضا است.
وی در ادامه گفت: این کتاب ها در زمینه ها و موضوعات دینی و تاریخی تهیه شده که به تدریج از اواسط امسال به کتابخانه های عمومی منطقه اورامانات ارسال شد و تحولی اساسی در این راستا ایجاد گردید.
حسنی خونسار، جذب مخاطب را از اولویت‌های کاری کتابخانه‌های عمومی دانست و عنوان کرد: با همین هدف نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تجهیز کتابخانه های عمومی به منابع جدید، بروز و مناسب مخاطبان در هر استان، برنامه های متنوع فرهنگی از قبیل نشست های کتاب خوان، جشنواره کتابخوانی رضوی، طرح کتابخانه گردی، جلسات قصه گویی و دیگر برنامه ها را در کتابخانه برگزار می کند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه، در ادامه تعداد کتابخانه های عمومی استان را 100 باب به انضمام کتابخانه های مشارکتی و کتابخانه سیار ذکر کرد و گفت: در مجموع 400 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.
حسنی خونسار افزود: از مجموع کتابخانه های استان، 81 باب کتابخانه عمومی نهادی، 19 باب کتابخانه عمومی مشارکتی، 62 باب کتابخانه عمومی شهری، 16 باب کتابخانه عمومی روستایی و سه دستگاه کتابخانه عمومی سیار در شهرستان های قصرشیرین، جوانرود و هرسین است.
او همچنین تعداد کل منابع کتابخانه های عمومی استان را یک میلیون و 110 هزار نسخه ذکر کرد و گفت: تعداد کتاب های به امانت رفته در سال جاری 700 هزار نسخه بود که بیشترین عنوان های امانت رفته شامل رمان، ادبیات و علوم عملی می باشد.
وی همچنین تعداد کل مراجعان به کتابخانه های عمومی استان را در سال جاری یک میلیون و 524 هزار و 744 نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد 753 هزار و 948 نفر مرد و 770 هزار و 796 نفر زن هستند.
حسنی خونسار، تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان را 51 هزار و 436 نفر در سال 96 ذکر کرد و افزود: از این تعداد 28 هزار و 681 نفر مرد و 22 هزار و 755 نفر زن می باشند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت دارد که در 32 شهر و 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.