به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز شنبه در نشست شورای اداری که در سرسرای فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با وجود شرایط دشوار اقتصادی در کنترل تورم و تنظیم بازار تلاش کرد هرچند حجم شیطنت دشمنان زیاد بود ولی دولت با صبوری، توانست بسیاری از هجمه ها و توطئه ها را خنثی کند.
وی با تاکید براینکه این نوسانات نسبت به زمان گذشته ناچیز است، به حمایت مقام معظم رهبری از دولت اشاره کرد و اظهار داشت: تجربه بارها ثابت کرده هرجا مشارکت مردمی وجود داشته باشد مشکلات زودتر رفع می شود و باید از دولتی که برخاسته از رای مستقیم مردم است حمایت کنیم.
وی با تاکید براینکه دولت در سال جاری طرح های خوبی برای کاهش بیکاری و اشتغالزایی داشته، ادامه داد: طرح اشتغال پایدار روستایی نمونه ای از این طرح ها است که تاکنون 168 مورد آن اجرا شده است.
فرماندار کرمانشاه ادامه داد: کمیته نظارتی متشکل از نمایندگان فرمانداری، میراث فرهنگی، بانک، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سایر ارگان های مربوطه بر روی این طرح ها نظارت خواهند کرد.
فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه اشتغال و بیکاری مشکل اصلی استان است، افزود: امهال تسهیلات بانکی بالغ بر 800 نفر از بهره برداران بخش کشاورزی انجام شده که علاوه بر آن، امهال واحدهای صنفی در بخش صنعت، معدن و تجارت به بانک معرفی شده است.
به گفته رنجبر، در بخش مسکن شهری و روستایی خسارت وارده بر 9 هزار و 192 واحد تایید شده که این خسارت ها متعدد است و روال کار برای تایید دریافت خسارت بدین صورت است که در ابتدا باید به تایید فرمانداری، مدیریت بحران و سپس به بانک برسد.
رنجبر در خصوص پاره ای از خدمات نوروزی ارگان ها در کرمانشاه اظهار داشت: از سوی آموزش و پرورش 2 واحد ارائه خدمات در قالب خانه معلم در شهرک بعثت و بلوار شهید بهشتی تدارک دیده شده و 143 مدرسه در قالب یک هزار و 400 کلاس درس برای میزبانی از مهمانان نوروزی نیز آماده شده است.
رنجبر گفت: از سوی دیگر 30 دستگاه کانکس و 150 تخته چادر از سوی شهرداری تعبیه شده و علاوه بر کشیک 12 واحد خبازی، ایستگاه های راهنمای گردشگری با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری در میدان های امام حسین (ع)، آزادگان و امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه به جمع آوری معتادان متجاهر و متکدیان از 25 اسفند ماه جاری خبر داد و افزود: شهرداری کار زیباسازی شهری را آغاز کرده و همه در تلاشند که بهترین نوروز را برای مسافران در کرمانشاه رقم بزنند.
شهرستان کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت 2 میلیون نفری استان را در خود جا داده است.
8066/7460
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.