به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز پنجشنبه در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمانشاه در سرسرای فرمانداری، مهم ترین و اصلی ترین سیاستگذاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کرمانشاه در سال97 را همگانی کردن مبارزه با مواد مخدر از راه آگاه سازی جامعه عنوان کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: در سال 97 اجرای برنامه های گسترده ای از سطح نونهالان تا افراد بزرگسال در روستاها و شهرهای این شهرستان در زمینه پیشگیری از اعتیاد برنامه ریزی شده است.
رنجبر، سرلوحه برنامه های مبارزه با مواد مخدر شهرستان در سال 97 را تغییر نگاه مدیران دستگاه های زیربط به آموزش جامعه و کمک گرفتن از جامعه دانست وی گفت: در بُعد آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر باید نگاه مان بیشتر به سمت مردم باشد.

** جمع آوری معتادان متجاهر در ایام نوروز
فرماندار کرمانشاه در ادامه یکی از مهم ترین سیاست های فرمانداری شهرستان کرمانشاه را جمع آوری معتادان متجاهر دانست و گفت: در راستای بالا بردن ضریب امنیت مسافران نوروزی و زیبا سازی محله های شهر کرمانشاه جمع آوری معتادان متجاهر در دستور کار قرار دارد.
رنجبر به 12 کمپ بخش خصوصی برای نگهداری از این معتادان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: این کمپ ها مرتب توسط اکیپ هایی از روانشناسان، علوم پزشکی و بهزیستی بازدید و مراقبت می شوند.
وی با بیان اینکه باید در راستای نگهداری از معتادان متجاهر و درمان آنها بخش خصوصی و خیرین را حمایت کنیم، گفت: بخش خصوصی می تواند در اداره کمپ ها و درمان معتادان بهترعمل کندبه شرطی که به آنها اعتماد کنیم.

**احداث مجتمع قضایی ویژه مبارزه با مواد مخدر
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه مهم ترین سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در سال 97را تمرکز حداکثری بر پیشگیری از اعتیاد به جای مقابله عنوان کرد و افزود: در این راستا در سال آینده یک مجتمع ویژه قضایی برای آموزش و ترویج پیشگیری از اعتیاد به کمک دادگستری استان کرمانشاه احداث خواهد شد.
علی شمشیری، رویکرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر را آگاه سازی و آموزش افراد به کمک آموزش و پرورش، بهزیستی و علوم پزشکی، شهرداری ها و شورای های اسلامی روستاها دانست.
وی با اشاره به رتبه برتر شاخصه های مبارزه با مواد مخدر استان در کشور گفت: متاسفانه برخی ها به سیاه نمایی چهره استان در زمینه اعتیاد به مواد مخدر می پردازند در حالی که نرخ رشد اعتیاد در استان کرمانشاه کمتر از متوسط کشوری است.
در پایان این جلسه فرماندار کرمانشاه از فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه سرهنگ یوسف نیا به خاطر تلاش های شبانه روزی او در امر مبارزه با مواد مخدر با اهدای لوحی تقدیر کرد.
شهرستان کرمانشاه نیمی از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه را در خود جای داده است.
3209/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.