به گزارش خبرنگار ایرنا، فضل الله رنجبر روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سرسرای جلسات اداره کل آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه برگزار شد، افزود: دولت تدبیر و امید در سال جاری 36 میلیارد و 684 میلیون تومان اعتبار برای 34 پروژه و طرح به آموزش و پرورش استان تخصیص داده که با توجه به وقوع زلزله این اعتبار صد درصد تامین شده است.
وی گفت: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات عدیده ای را که نظام آموزش و پرورش با آن درگیر است حل کند، باید با کمک والدین دانش آموزان، نخبگان و فرهنگیان به دنبال راهکارهای جدیدی برای برطرف کردن مشکلات آموزش و پرورش باشیم.
وی در ادامه مهم ترین و موثرترین راهکار برای کمک به آموزش و پرورش را مشارکت فعال آحاد مردم به ویژه والدین دانش آموزان دانست و گفت: به مانند خیران مدرسه ساز باید با تبلیغات و اطلاع رسانی افراد خیر را برای رفع مشکلات به مدارس بکشانیم.
فرماندار کرمانشاه آموزش و پرورش را رکن اصلی توسعه و پیشرفت هر کشوری دانست و گفت: پرورش یا بعد اخلاقی و فعالیت اجتماعی دانش آموزان باید به اندازه درس و توان علمی آنها اهمیت داده شود.
رنجبر بی توجهی به نظام آموزش و پرورش را نوعی خیانت به کشور دانست گفت: با آموزش درست دانش آموزان خیلی از مشکلات اجتماعی و شهری کشور حل می شود.
وی با اشاره به اقدام های پیشگیرانه آموزشی - توجیهی دانش آموزان در رابطه با شب چهارشنبه سوری توسط مدیران و دبیران مدارس گفت: این آموزش ها باعث شد دانش آموزان و جوانان گول تبلیغات سوء دشمنان در شبکه های مجازی را نخورند و با حفظ حرمت دست به اقدام های خطرناک نزنند.
وی همچنین با اشاره به موفقیت 63 دانش آموز مدرسه فرزانگان کرمانشاه و کسب رتبه های برتر کشوری توسط آنان در رشته های مختلف در سال جاری گفت: شهرستان کرمانشاه 163 هزار دانش آموز دارد و این می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای دیگر نهادها برای آموزش مسائل مختلف به آنان باشد.
استان کرمانشاه 325 هزار دانش آموز، 28 هزار فرهنگی و چهار هزار و 600 مدرسه دارد که در 14 شهرستان و 2 هزار و 600 روستا زندگی می کنند.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.