به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری روز سه شنبه به نقل از هوشنگ بازوند در جلسه شورای حفاظت منابع آبی استان افزود: با توجه به خشکسالی های سال های گذشته باید با تمام جدیت در راستای حفاظت منابع آبی اقدام کنیم.
وی خاطرنشان ساخت: ضروری است که تکلیف سدهایی که فاقد تخصیص هستند و قصد داریم که آنها را احداث کنیم باید به سرعت مشخص شود و این موضوع به عنوان یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان باید لحاظ شود.
وی اضافه کرد: بیش از 25 درصد منابع آبی حوزه کرخه در کرمانشاه واقع شده لذا درخواست تخصیص مورد نیاز از منابع آبی این حوزه و حوزه طرح‌ گرمسیری از محورهای درخواست‌های ما در سفر رییس جمهور به استان خواهد بود و ضرورت دارد که دستگاه های مربوطه قبل از پایان سال، مستندات و استدلال لازم برای دفاع از حقابه استان را تدوین و ارائه کنند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیران دستگاههای اجرایی باید منافع استان را بر ملاحظات وزارتخانه های متبوع خود ترجیح دهند، افزود: همچنین ضروری است که با تعامل و رایزینی بیشتر با مسئولان کشوری در خصوص تخصیص مناسب منابع آبی به استان برنامه های خود را دنبال کنیم و مدیران باید تلاش کنند که از میز و صندلی های آنها سودی به مردم برسد زیرا فلسفه مدیریت منعفت رساندن به مردم است.
وی گفت: بحث آب در صورت مدیریت نکردن صحیح و به موقع، یک بحران بسیار چالش برانگیزی برای کشور در آینده خواهد بود.
بازوند تصریح کرد: 6 استان زاگرس نشین در واقع تامین کننده اصلی آب شیرین کشور هستند لذا دولت باید نگاه ویژه ای به این استان ها داشته باشد.
وی گفت: کاهش نزولات جوی و افزایش جمعیت باعث استفاده روزافزون از سفره های آب زیرزمینی شده بنابراین مدیریت صحیح و حفاظت از منابع آب، از محورهای تعیین کننده در آینده کشور است.
بازوند اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم که درآمد سرانه مردم افزایش پیدا کند و مدیران وظیفه دارند که در این راستا برنامه های خود را پیگیری کنند و اگر در این مسیر اقدام هایی صورت گیرد مدیران می توانند ادعا کنند که استان رو به پیشرفت است زیرا هر چه قدر مردم استان با درآمد بیشتری همراه باشند به نفع استان و جامعه خواهد بود.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.