به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در استان کرمانشاه تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از 2 هزار و 200 اثر آن ثبت ملی شده است.
کرمانشاه یکی از مقاصد گردشگری غرب کشور است و سال گذشته نزدیک به 2 میلیون نفر گردشگر وارد این استان شد.

**بیش از 15 هزار تخت ظرفیت اماکن اقامتی استان
رئیس کمیته اسکان ستاد خدمات سفر کرمانشاه در این جلسه ظرفیت تخت های اقامتی استان را 15هزار و 123 تخت ذکر کرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 327 تخت در هتل ها، 796 تخت در مهمانپذیری ها، 10هزار تخت مربوط به اماکن آموزش و پرورش و 2 هزار تخت هم مربوط به سایر دستگاه ها از جمله کمپ های شهرداری است.
علیرضا مرادی بیستونی به وضعیت استانداردسازی هتل ها و مراکز اقامتی استان نیز اشاره کرد و افزود: از مجموع 26 باب هتل، 2 باب هتل آپارتمان و همچنین 18 باب مهمانپذیر، تعداد 26 واحد گواهی استاندارد خود را دریافت کرده اند.
او به اماکن اسکان موقت شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: در شهر کرمانشاه در سه نقطه پارک شرقی، شاهد و پارک شبدیز در مجموع ظرفیت اسکان 12 هزار و 665 نفر روز در بازه زمانی 28 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 ظرفیت اقامتی استان را تامین می کند.
به گفته او، در نوروز سال گذشته 146هزار و 408 نفر در مراکز اقامتی استان اسکان داده شدند.
رئیس کمیته اسکان ستاد خدمات سفر کرمانشاه در ادامه گفت: در نوروز امسال 245 واحد آموزشی آموزش و پرورش استان شامل 137 واحد در شهر کرمانشاه و 108 واحد در سایر شهرستان ها با 2 هزار و 100 آماده اسکان مسافران است.
وی اظهار کرد: علاوه بر این کلاس ها، 11مرکز رفاهی خانه معلم با ظرفیت 400 تخت در استان فعال است که 2 مرکز در شهر کرمانشاه و 9 مرکز در سایر شهرستان قرار دارند.
به گفته او، 24 پایگاه پذیرش برای این مراکز در سطح استان آماده ارائه خدمات است.

**استقرار 42 ایستگاه پلیس در استان
جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه از استقرار 42 ایستگاه پلیس با اولویت تفرجگاه ها از 27 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 خبر داد و گفت: در این مدت همچنین پنج هزار نیروی انتظامی در حوزه ترافیکی و انتظامی در استان خدمات ارائه می دهند.
سرهنگ علیرضا مرزبانی همچنین افزود: 68 تیم گشت پلیس راه به صورت عمومی و 10 تیم به صورت نامحسوس در نقاط حادثه خیر استان مستقر می شوند.
به گفته وی، تردد کامیون های ترانزیتی و سوخت رسان نیز در 2 نوبت یعنی از 26 اسفند 96 تا 6 فروردین 97 و همچنین از 9 فروردین تا پایان تعطیلات محدود و ممنوع می شود.

**اجرای 150 برنامه فرهنگی در شهر کرمانشاه
مهدی عبدالمالکی، قائم مقام شهردار کرمانشاه نیز در این جلسه از اجرای 150برنامه فرهنگی توسط شهرداری در ایام نوروز در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: برای غنی کردن و افزایش این تعداد نیازمند همکاری و همراهی دیگر دستگاه های فرهنگی هستیم.
معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه نیز در این جلسه از دستگاههای اجرایی خواست شهرداری را در زیباسازی شهر کمک کنند.
امیر رحیمی همچنین خواستار ساماندهی ورود طاق بستان شد و افزود: این ورودی اکنون وضعیت نامطلوبی دارد.

**شهرداری ها در زیباسازی شهر تلاش کنند
مدیرکل دفتر شهری استانداری کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: شهرداری ها نقش بسیار محوری در زمینه خدمات رسانی مناسب به مسافرین در ایام نوروز دارند.
منوچهر فخری افزود: اگر شهرداری ها در این زمینه کم کاری کنند زحمات بقیه مجموعه ها نیز کمرنگ می شود.
او گفت: ورودی ها و خروجی های شهرها به نوعی معرف و نماد شهرهای استان هستند و شهرداری ها باید با دقت موضوع ساماندهی و زیبا سازی این ورودی ها و خروجی ها را در دستور کار قرار دهند.
فخری اظهار کرد: شهرداری ها با همکاری دستگاه های مربوطه، موضوع جانمایی مناسب بازارچه های ایام نوروز را با دقت دنبال کنند.
وی تاکید کرد که شهرداری ها در ایام نوروز مکان های مناسبی را برای اقامه نماز مسافرین مهیا کنند.

**آمادگی صدا و سیما برای معرفی استان
مدیرکل صدا و سیما کرمانشاه نیز آمادگی خود را برای معرفی آثار دیدنی استان و پوشش برنامه های استان در ایام نوروز را اعلام کرد و گفت: در 2 بخش صدا و سیما برنامه هایی آماده پخش است.
رضا رحیمی افزود: 150 ساعت برنامه رادیویی و 70 ساعت در سیما در ایام نوروز در شبکه زاگرس پخش می شود.

**110اکیپ اورژانس آماده خدمات رسانی
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز از آمادگی تمام بیمارستان ها و استقرار متخصصان در آن در ایام نوروز خبر داد و گفت: همچنین 110 اکیپ اورژانس نیز در سطح استان آماده ارائه خدمات است.
محمدابراهیم شکیبا افزود: همچنین 260 نفر بازرس در قالب 108 تیم بر اماکن عرضه مواد خوراکی و رستوران ها در استان نظارت می کنند.
در این جلسه بر تامین آب شرب تفرجگاه ها و اماکن عمومی، نظافت سرویس های بهداشتی، تامین روشنایی اماکن عمومی و تفرجگاه ها، ساماندهی متکدیان، معتادان متجاهر و زباله روب ها در ایام نوروز در استان تاکید شد.
در ایام نوروز سال 96، یک میلیون و 967 هزار و 581 گردشگر وارد استان کرمانشاه شد.
در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.