به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ طیب صفری در همایش ربع قرن تلاش کانون های مساجد استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات مجتمع بعثت افزود: 45 درصد از مساجد استان کرمانشاه دارای کانون های فرهنگی هنری هستند که تا پایان سال هم تعداد دیگری به آن اضافه می شود.
او گفت: در سال جاری با وجود مشکلات متعدد اعتباری و مالی، 30 کانون جدید راه اندازی شده است.
وی اظهار کرد: 255 باب کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه دایر شده که 142 باب آن کتابخانه مخزن دار است.
وی در ادامه تعداد خانه های نور کانون های مساجد را 25 باب اعلام کرد و گفت:
کانون های تخصصی به 29 باب رسیده است، 13 کانون مصلی در شهرستان های مختلف استان داریم و سه کانون دانشگاهی نیز در مساجد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان دایر شده است.
به گفته مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، 213 باب کانون های مساجد استان شهری است و 337 باب در روستاها قرار دارد که در مجموع 39 درصد از کانون ها شهری و 61 درصد روستایی است.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان کرمانشاه در ادامه گفت: با گذشت 25 سال از عمر کانون ها امروز شاهد راه اندازی بیش از 24 هزار کانون فرهنگی هنری در سراسر کشور هستیم.
صفری، فلسفه تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را احیاء کارکردهای اصلی مساجد، مقابله با شبیخون فرهنگی و جذب بیش از پیش جوانان به مساجد برشمرد و اظهار کرد: فعالیت های متعدد قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی با توجه به ظرفیت های موجود در کانون ها انجام می شود.
وی بیان کرد: گرچه افق چشم انداز ما این است که هر مسجد باید یک کانون داشته باشد اما به لحاظ کمی به تعداد قابل توجهی رسیده ایم.
او تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد برای مقابله با جنگ نرم دشمن بسیج شده اند اما به تنهایی و بدون حضور هیأت امناء، امام جماعت و هماهنگی آن ها نمی توانند کاری پیش ببرند.
وی ابراز کرد: هرجا که هماهنگی و همراهی میان ارکان مسجد برقرار شده است می بینیم که کانون های فرهنگی هنری مساجد قدم های بسیار خوبی را برداشته اند گرچه با مسجد طراز اسلامی که در صدر اسلام دارای کارکردهای متعددی بوده است، فاصله داریم.
صفری، ادامه داد: در برخی از مساجد با فعالیت های گسترده فرهنگی، اجتماعی و برپایی سه وعده نمازهای جماعت به مسجد طراز اسلامی نزدیک هستیم اما در برخی از مساجد فاصله زیادی داریم.
استان کرمانشاه 2میلیون نفر جمعیت دارد که در 32شهر و 2هزار و 600روستا سکونت دارند.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.