پریسا محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدام های صورت گرفته در خصوص برقراری عدالت در توزیع آگهی های دولتی در بین نشریات محلی افزود: از 2 ماه پیش با همکاری کارشناسان مطبوعات این اداره، توزیع آگهی های دولتی در بین نشریات محلی براساس آخرین دستورالعمل های معاونت مطبوعاتی و با در نظر گرفتن ترتیب انتشار نشریات انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: با هماهنگی و دستور سازمان بازرسی هم اکنون تمام آگهی های دولتی از طریق این اداره کل در بین نشریات محلی و سراسری توزیع می شود که این موضوع برقراری عدالت در توزیع آنها را به همراه داشته است.
محمدی در ادامه با تاکید بر این موضوع که در خصوص دفاتر نمایندگی نشریات سراسری در استان نیز همین اقدام در حال انجام است، گفت: همین ساز و کار برای توزیع آگهی های دولتی برای نشریات سراسری نیز برقرار است و براساس رتبه بندی نشریات سراسری که از سوی معاونت مطبوعاتی اعلام می شود، توزیع آگهی ها بین آنها صورت می گیرد.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه، شفاف سازی را یکی از مهمترین اقدام های این اداره برشمرد و اظهار کرد: در همین راستا از ماه گذشته و به صورت ماهانه میزان آگهی های دولتی توزیع شده در نشریات محلی و سراسری را منتشر می کنیم تا از هرگونه شبهه و شایعه سازی جلوگیری نماییم.
وی با اشاره به تخلف برخی از نمایندگی های سراسری در انتشار آگهی های دولتی گفت: با هرگونه تخلف از این نوع بشدت مقابله می کنیم و در صورت تکرار نسبت به لغو مجوز دفتر نمایندگی اقدام خواهیم کرد.
محمدی تصریح کرد: از زمانی که اقدام به بررسی و نظارت بیشتر بر عملکرد برخی از نشریات سراسری در زمینه چاپ آگهی ها داشتیم افرادی که جلوی تخلف آنها گرفته شده و منافعشان به خطر افتاده اقدام به شایعه سازی علیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می کنند که ما در مقابل فشار آنها، اجازه ادامه تخلف را به افراد مذکور نخواهیم داد.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در ادامه به آمار نشریات استان نیز اشاره کرد و گفت: اکنون 72 نشریه محلی در استان مجوز فعالیت اخذ کرده که از این تعداد، مجوز 16 نشریه در سال 96 صادر شده است.
محمدی، تعداد مجوزهای صادر شده برای پایگاه های خبری استان را نیز 33 مورد اعلام کرد و افزود: سه پایگاه امسال مجوز گرفته است.
به گفته او، اکنون 13 خبرگزاری و 117 نشریه سراسری در استان کرمانشاه نمایندگی دارند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.