یادگار غالبی روز سه شنبه در حاشیه مراسم درختکاری در محوطه دانشگاه پیام نور به خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان پاوه با 73 هزار هکتار منابع طبیعی و ملی یکی از زیباترین نقاط استان کرمانشاه است.
وی گفت: این میزان عرصه منابع ملی 46 هزار هکتار جنگل و27 هزار هکتار مرتع است.
وی اظهار کرد: در سال جاری و در راستای حفاظت از منابع ملی پاوه 55 فقره پرونده تخلف شامل تخریب و تصرف تشکیل و متخلفان به مراجع قضائی معرفی و محکوم شده اند.
غالبی افزود: متخلفان به اعاده وضعیت منابع تصرف شده به قبل و جریمه نقدی محکوم شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه از معرفی آقایان برهان ولدبیگی به عنوان خیر نمونه و سیامک صیاف به عنوان محافظ نمونه منابع ملی شهرستان در این هفته خبر داد.
وی اظهار کرد: امسال در هفته منابع طبیعی بیش از هفت هزار اصله نهال غیرمثمر شامل کاج، سرو، صنوبر، اقاقیا، زبان گنجشک و بنه در شهرستان پاوه غرس می شود.
وی تصریح کرد: جدای از این تعداد اصله نهال که توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشت می شود، تعداد زیادی درخت مثمر بادام نیز توسط جهاد کشاورزی و شهرداری پاوه در سطح شهرستان غرس می شود.
امروز همزمان با آغاز هفته درختکاری کاشت چند اصله نهال غیرمثمر و درخت مثمر با حضور مسئولان در محل محوطه دانشگاه پیام نور، بلوار جانبازان و مسکن مهر تپه کوله پاوه انجام شد.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.